The Coca Cola Company będzie wspierać walkę z otyłością

8 maja 2013 roku w Atlancie The Coca-Cola Company ogłosiła zobowiązania, których celem jest wspieranie walki z epidemią otyłości poprzez cztery strategiczne działania realizowane we wszystkich 207 krajach, w których firma prowadzi działalność.
O autorze
2 min czytania 2013-05-15

„Otyłość jest obecnie najtrudniejszym problemem zdrowotnym dotykajacym niemal każdą rodzinę i społeczność na całym świecie” – powiedział Muhtar Kent, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny The Coca-Cola Company. „Jest to problem społeczny, który wymaga zaangażowania każdego z nas. Jesteśmy zobowiązani, aby uczestniczyć w rozwiązaniu tej kwestii.”

Muhtar Kent oglosił powyższe zobowiązania w związku ze 127 rocznicą powstania Coca-Coli, a towarzyszyli mu w tym wydarzeniu: Nathan Deal, gubernator stanu Georgia oraz Kasim Reed, burmistrz Atlanty. W ten sposób wspólnie zainicjowano serię programów mających na celu zachęcenie mieszkańców Georgii do aktywności fizycznej.

The Coca-Cola Company prowadzi już liczne działania, aby zrealizować wyżej wymienione zobowiązania, w tym: Zredukowano kaloryczność napojów należących do portfolio firmy poprzez oferowanie opakowań o mniejszej pojemności i innowacje produktowe takie jak np. wprowadzanie napojów o niskiej wartości kalorycznej i bez kalorii. Osiemdziesiąt dwa ze 145 napojów dostępnych w Europie to produkty o niskiej i zerowej kaloryczności, zaś w Ameryce Północnej liczba ta sięga 180 z ponad 650 napojów. Ponad 45 produktów dostępnych na świecie jest słodzonych słodzikiem pochodzenia naturalnego na bazie stewii, co pozwala zaoferować alternatywne produkty o mniejszej wartości kalorycznej, tj. Powerade, Sprite, Fanta, vitaminwater i Minute Maid. Ponadto wiele marek oferowanych jest w mniejszych opakowaniach, w tym w mini-puszkach o pojemności 225 ml w USA, Australii, Kanadzie, Korei i Tajlandii, i w szklanych butelkach o pojemności 240 ml lub w mniejszych w ponad 125 krajach.

Dodano informacje o wartości energetycznej poszczególnych napojów na przodzie etykiet, aby ułatwić konsumentom szybkie odczytywanie kaloryczności danego produktu. Działanie to zapoczątkowano w Europie w 2006 r. Wspierane są programy promujące aktywne, zdrowe życie w tysiącach społeczności. W Stanach Zjednoczonych 6 milionów młodych ludzi zwiększyło swoją aktywność fizyczną i wprowadziło zdrowe nawyki dzięki udziałowi w programach klubów dla chłopców i dziewcząt Triple Play Boys & Girls Clubs of America.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Europie firma wspiera 88 programów pomagających 3 milionom osób w zwiększeniu aktywności fizycznej. W Ameryce Łacińskiej rocznie ponad 26 milionów osób angażuje się w inicjatywy Coca-Coli promujące zdrowy i aktywny styl życia. W Chinach we wspólnych spacerach odbywajacych się w 30 miastach uczestniczy ponad 2 miliony osób. Z kolei w Indiach firma Coca-Cola zainspirowała ponad 22 tysiące uczniów do udziału w szkolnych zawodach w krykiecie. Opracowano wytyczne dot. odpowiedzialnego marketingu, w tym globalnej polityki zakładającej brak reklam produktów firmy w szkołach podstawowych i w gimazjach. Firma Coca-Cola nie reklamuje również napojów w czasie antenowym przeznaczonym dla dzieci poniżej 12 lat gdy stanowią one powyżej 35% widowni.

Firma zobowiązała się również, aby publicznie i aktywnie mierzyć skalę i zasięg swoich działań na stronie Platforma ta zawiera więcej szczegółów dotyczących zobowiązań The Coca-Cola Company i zaprasza do zapoznania się z działaniami firmy oraz dzielenia się uwagami i sugestiami w jaki sposób można wspólnie promować zbilansowaną dietę oraz aktywność fizyczną.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Obecnie firma Coca-Cola oferuje produkty w niemal każdej kategorii napojowej – wodę, wodę wzbogaconą i smakową, herbatę mrożoną, kawę, soki i napoje owocowe, napoje sportowe, napoje energetyzujące i napoje gazowane. Asortyment obejmuje niemal 800 napojów o niskiej wartości kalorycznej lub bez kalorii, co stanowi 25 procent globalnego portfolio produktów. Firma zamierza nadal wprowadzać opakowania o mniejszej pojemności pozwalające na kontrolowanie porcji i nowe słodziki naturalnego pochodzenia, takie jak stewia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się