Coraz większa ingerencja sztucznej inteligencji w zawody kreatywne to temat, który od dłuższego czasu nie schodzi z ust wielu z nas. Obawy przed przejęciem niektórych zawodów przez AI czy zastępowanie ludzi maszynami to wizje przyszłości, które niosą ze sobą rosnąca popularność i galopujący rozwój technologii. Magazyn The Economist postanowił spojrzeć na tę sytuację z innej perspektywy i tak powstała outdoorowa kampania na ulicach Londynu.






Na czerwonych, przyciągających wzrok przechodniów billboardach pojawiły się hasła w stylu: „Nie wyciągaj pochopnych wniosków, Przespaceruj się, ciesząc się widokiem”, „Spraw, aby AI martwiła się, że przejmiesz jej pracę” i „Wyrzuć skromność ze stwierdzenia <<IMHO>>”. Każda taka reklama ma zachęcić przechodniów do tego, aby, zamiast obawiać się ingerencji sztucznej inteligencji na przykład w zawód copywritera czy redaktora, nie zapominali o własnych umiejętnościach i możliwościach.
Wszystkie hasła utrzymane są w konwencji pytań, żartów albo stwierdzeń, które mają zachęcać czytelników do refleksji, kwestionowania przyjętych dziś norm, a nawet zabierania głosu w sprawie, jaką jest obecność AI w codziennym życiu.
Zdjęcia: LinkedIn