Naukowcy z Międzynarodowej Agencji Badań nad Rakiem (IARC) przewidują, że liczba nowych przypadków czerniaka skóry wzrośnie rocznie o ponad 50% w latach 2020–2040. W związku z możliwie zwiększoną liczbą zachorowań, marka kosmetyczna La Roche-Posay podjęła inicjatywę edukacyjną, która podnosi świadomość na temat rozpoznania objawów czerniaka.
Odbiorcami kampanii stali się głównie przedstawiciele młodszych pokoleń, silnie związanych z technologią oraz treściami dotyczącymi urody. Marka wystartowała z działaniami w Meksyku, ponieważ to tam jedynie obywateli zgłasza, że bada swoje znamiona przynajmniej raz w roku.
La Roche-Posay nawiązało współpracę z kilkoma latynoskimi influencerami zajmującymi się tematem kosmetyków. W ten sposób marka promuje rytuały, które mogą uratować życie. Mowa o tak zwanej metodzie ABCDE, którą gwiazdy social mediów poznały na kursie prowadzonym przez dermatolog Paolę Castañedę Gameros. Dzięki znajomości tego sposobu, można zidentyfikować pięć kluczowych oznak czerniaka:
- asymetrię,
- obramowanie,
- kolor,
- średnicę,
- ewolucję.
Następnie twórcy zamieścili na swoich profilach zdjęcia oraz filmiki z domalowanymi znamionami. W momencie, gdy obserwujący zauważyli, że coś jest nie tak, influencerzy opublikowali odpowiednie poradniki, zwiększając świadomość na temat choroby.


Każdy influencer zachęcił również swoich odbiorców do umówienia się na badanie znamion u jednego z zaufanych dermatologów partnerskich La Roche-Posay.