The Nature of Plastic to nowa inicjatywa Greenpeace, która zwraca uwagę na palący problem plastikowych odpadów w Chile. Jak bowiem zauważa organizacja, kraj ten jest producentem największej ilości plastikowych śmieci w porównaniu do pozostałych państw Ameryki Południowej.
„W Chile rocznie zużywa się ponad 990 tys. ton plastiku, a zaledwie 8% odpadów z tworzyw sztucznych poddawanych jest recyklingowi” – zauważają przedstawiciele organizacji.
Zobacz również
W związku z tym Greenpeace nawiązało współpracę z chilijską agencją Cheil, która była odpowiedzialna za stworzenie kampanii The Nature of Plastic. W ramach inicjatywy za pomocą plastikowych odpadów odwzorowano zdjęcia satelitarne chilijskich cudów natury, takich jak m.in. pustynia Atacama, lodowiec El Morado, czy góra Cerro El Plomo.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Seria plakatów wykonanych z tworzyw sztucznych pojawiła się w mediach społecznościowych Greenpeace, a także na billboardach w wybranych miejscach w Chile.
PS
Rosyjski oddział Greenpeace postanowił wykorzystać ogromną popularność aplikacji FaceApp, która postarzała twarze użytkowników – organizacja w podobny sposób pokazała, jak drastycznie zmieni się nasz świat za kilkanaście lat, jeśli zignorujemy problem globalnego ocieplenia.
PS2
Pod koniec 2018 roku Greenpeace w ramach akcji „Tell Oreo to #DropDirtyPalmOil” umieściło przed siedzibą Mondelez International, producenta Oreo, replikę popularnego ciasteczka o nowym smaku – wylesienia.