„The Snowball”: animacja, która zwraca uwagę na rosnący problem nadużywania alkoholu zimą

„The Snowball”: animacja, która zwraca uwagę na rosnący problem nadużywania alkoholu zimą
„The Snowball” to przykład na to, jak dobrze znane techniki animacji mogą pomóc w sugestywnym zaprezentowaniu skutków uzależnienia. Kampania zwraca uwagę na problem alkoholizmu, rosnący w miesiącach zimowych.
O autorze
1 min czytania 2025-01-23

FCB Health New York i SafeProject we współpracy z kreatywnym studiem LOBO stworzyły ponad 3-minutową animację „The Snowball”, której celem jest zwrócenie uwagi widzów na powszechny problem uzależnienia alkoholowego i jego konsekwencje. W filmie wykorzystano utwór Billie Holiday „Everything I Have Is Yours”, która również zmagała się z nałogiem.

„The Snowball” (pol. kula śnieżna) w dosłowny sposób pokazuje, jak szybko pojedyncze wyjścia na drinka ze znajomymi mogą przerodzić się w pełnowymiarowe uzależnienie od alkoholu. Akcja FCB Health New York i SafeProject zyskuje dodatkowy wymiar ze względu na termin jej realizacji: styczeń to czas postanowień noworocznych, wśród których wiele osób decyduje się na podjęcie inicjatywy „Dry January”. Chodzi w niej o to, aby na okres 31 dni powstrzymać się od spożycia alkoholu.

Jednocześnie twórcy „The Snowball” zwracają uwagę, że okres zimowy – wraz z krótkimi dniami, wcześnie zapadającym zmierzchem i niskimi temperaturami, zwiększają spożycie alkoholu w społeczeństwie. Wyjątkowość animacji polega na tym, że została ona wykonana w całości nakładem ludzkich sił, a wsparcie sztucznej inteligencji wprowadzono dopiero na etapie renderowania. Tradycyjna, przywodząca na myśl okres dzieciństwa wielu z nas, animacja sprawia, że wymowa „The Snowball” staje się jeszcze silniejsza.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcia: YouTube

PS Jak na przestrzeni lat zmieniło się podejście Polaków do alkoholu [BADANIE]

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się