The WARC Creative 100: Najczęściej nagradzane kampanie, agencje i marki na świecie [RANKING]

The WARC Creative 100: Najczęściej nagradzane kampanie, agencje i marki na świecie [RANKING]
Opublikowany został ranking WARC Creative 100, czyli zestawienie najbardziej kreatywnych kampanii, agencji i marek. Sprawdź, kto został wyróżniony.
O autorze
2 min czytania 2024-03-12

Ranking WARC Creative 100 to lista najczęściej nagradzanych kampanii i firm kreatywnych na świecie. Zestawienie zostało opracowane przez zespół WARC Creative. Ostateczny ranking powstał na podstawie analizy światowych i regionalnych konkursów z 2023 roku oraz dzięki konsultacji z Radą Doradczą Rankingów WARC. Wzięto w nim pod uwagę wyniki rozdań nagród, które odbyły się w roku poprzedzającym publikację (np. rankingi za 2024 r. odzwierciedlają wyniki rozdań nagród, które odbyły się w 2023 r.). Kampanie (oraz stojące za nimi marki i agencje) otrzymują punkty na podstawie miejsc zdobytych w konkursach.

Tym razem wzięto pod uwagę takie konkursy jak:

  • światowe: Cannes Lions International Festival of Creativity, D&AD, The One Show, Clio Awards, London International Awards (LIA);
  • regionalne: APAC: Spikes Asia, Adfest; Europe: Eurobest, Golden Drum; Middle East & Africa: Dubai Lynx, Loeries; LATAM: El Ojo de Iberoamérica

– WARC Creative 100 to ranking najlepszych z najlepszych kampanii oraz firm, które za nimi stoją i które je stworzyły. Zestawienie stanowi idealną okazję dla branży do refleksji i inspiracji ogromem wykonanej pracy oraz pokazania tego, jak kreatywność staje się czynnikiem nie tylko różnicowania, ale także zmian – powiedziała Amy Rodgers, dyrektor ds. treści w WARC Creative.

W tegorocznym zestawieniu szczególnie wyróżniało się wykorzystanie przez marki i agencje technologii cyfrowej. Jeśli chodzi z kolei o wiodącą tematykę to na pierwszych miejscach w rankingu znajdowały się kampanie, które nawiązywały do praw kobiet.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

10 najlepszych kreatywnych kampanii

  • Morning After Island, agencja: Ogilvy Tegucigalpa, marka: Grupo Estratégico PAE
  • Missing Matoaka, agencja: BBDO Toronto, marka: Muskrat Magazine
  • Where to Settle, agencja: McCann Warsaw, marka: Mastercard
  • Knock Knock, agencja: Cheil Seoul, marka: Korean National Police Agency
  • The First Digital Nation, agencja: The Monkeys Sydney, marka: Government of Tuvalu
  • Apologize the Rainbow, agencja: DDB Chicago / DDB New York, marka: Skittles
  • Phone It In, agencja: Colenso BBDO Auckland, marka: Skinny
  • The Last Photo, agencja: adam&eveDDB London, marka: CALM
  • Cheat Cookies, agencja: Saatchi & Saatchi Düsseldorf, marka: Oreo
  • Anne de Gaulle, agencja: Havas Paris, marka: Fondation Anne de Gaulle

10 najlepszych kreatywnych agencji

  1. BETC (Paris)
  2. Rethink (Toronto)
  3. We Believers (Nowy Jork)
  4. Publicis Conseil (Paryż)
  5. Ogilvy (Londyn)
  6. Le Pub (Milan)
  7. Impact BBDO (Dubaj)
  8. Leo Burnett (Mumbaj)
  9. DAVID (Madryt)
  10. Serviceplan (Munich)

10 najlepszych kreatywnych marek

  1. Burger King
  2. Corona
  3. McDonald’s
  4. Heinz
  5. Heineken
  6. Apple
  7. Dove
  8. Oreo
  9. IKEA
  10. Michelob ULTRA

10 kreatywnych krajów

  1. USA
  2. Francja
  3. UK
  4. Kanada
  5. Brazylia
  6. Australia
  7. Niemcy
  8. Indie
  9. Meksyk
  10. Argentyna

Rozszerzone wyniki raportu WARC Creative 100 znajdują się tutaj.

PS Raport WARC’s Health of Creativity: Jak kreatywność wpływa na efektywność

WARC opublikował raport „The Health of Creativity”, który powstał na podstawie wyników najważniejszych regionalnych i globalnych konkursów za kreatywność i skuteczność. Korzystając z danych pochodzących z lat 2015–2022, WARC ocenił, jak często praca twórcza przekłada się również na skuteczność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Raport State of Accessible Marketing 2024: Najlepsze kampanie inkluzywne

Raport State of Accessible Marketing przygotowywany przez dozanü innovations wskazuje najlepsze kampanie inkluzywne. W tym roku w raporcie pojawiły się kampanie Warner Bros. and Max związane z premierą „Barbie”, kask 5G od AT&T oraz Uniwersytetu Gallaudet, Dove, Victoria’s Secret oraz LEGO.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się