Ranking WARC Creative 100 to lista najczęściej nagradzanych kampanii i firm kreatywnych na świecie. Zestawienie zostało opracowane przez zespół WARC Creative. Ostateczny ranking powstał na podstawie analizy światowych i regionalnych konkursów z 2023 roku oraz dzięki konsultacji z Radą Doradczą Rankingów WARC. Wzięto w nim pod uwagę wyniki rozdań nagród, które odbyły się w roku poprzedzającym publikację (np. rankingi za 2024 r. odzwierciedlają wyniki rozdań nagród, które odbyły się w 2023 r.). Kampanie (oraz stojące za nimi marki i agencje) otrzymują punkty na podstawie miejsc zdobytych w konkursach.
Tym razem wzięto pod uwagę takie konkursy jak:
Zobacz również
- światowe: Cannes Lions International Festival of Creativity, D&AD, The One Show, Clio Awards, London International Awards (LIA);
- regionalne: APAC: Spikes Asia, Adfest; Europe: Eurobest, Golden Drum; Middle East & Africa: Dubai Lynx, Loeries; LATAM: El Ojo de Iberoamérica
– WARC Creative 100 to ranking najlepszych z najlepszych kampanii oraz firm, które za nimi stoją i które je stworzyły. Zestawienie stanowi idealną okazję dla branży do refleksji i inspiracji ogromem wykonanej pracy oraz pokazania tego, jak kreatywność staje się czynnikiem nie tylko różnicowania, ale także zmian – powiedziała Amy Rodgers, dyrektor ds. treści w WARC Creative.
W tegorocznym zestawieniu szczególnie wyróżniało się wykorzystanie przez marki i agencje technologii cyfrowej. Jeśli chodzi z kolei o wiodącą tematykę to na pierwszych miejscach w rankingu znajdowały się kampanie, które nawiązywały do praw kobiet.
10 najlepszych kreatywnych kampanii
- Morning After Island, agencja: Ogilvy Tegucigalpa, marka: Grupo Estratégico PAE
- Missing Matoaka, agencja: BBDO Toronto, marka: Muskrat Magazine
- Where to Settle, agencja: McCann Warsaw, marka: Mastercard
- Knock Knock, agencja: Cheil Seoul, marka: Korean National Police Agency
- The First Digital Nation, agencja: The Monkeys Sydney, marka: Government of Tuvalu
- Apologize the Rainbow, agencja: DDB Chicago / DDB New York, marka: Skittles
- Phone It In, agencja: Colenso BBDO Auckland, marka: Skinny
- The Last Photo, agencja: adam&eveDDB London, marka: CALM
- Cheat Cookies, agencja: Saatchi & Saatchi Düsseldorf, marka: Oreo
- Anne de Gaulle, agencja: Havas Paris, marka: Fondation Anne de Gaulle
10 najlepszych kreatywnych agencji
- BETC (Paris)
- Rethink (Toronto)
- We Believers (Nowy Jork)
- Publicis Conseil (Paryż)
- Ogilvy (Londyn)
- Le Pub (Milan)
- Impact BBDO (Dubaj)
- Leo Burnett (Mumbaj)
- DAVID (Madryt)
- Serviceplan (Munich)
10 najlepszych kreatywnych marek
- Burger King
- Corona
- McDonald’s
- Heinz
- Heineken
- Apple
- Dove
- Oreo
- IKEA
- Michelob ULTRA
10 kreatywnych krajów
- USA
- Francja
- UK
- Kanada
- Brazylia
- Australia
- Niemcy
- Indie
- Meksyk
- Argentyna
Rozszerzone wyniki raportu WARC Creative 100 znajdują się tutaj.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS Raport WARC’s Health of Creativity: Jak kreatywność wpływa na efektywność
WARC opublikował raport „The Health of Creativity”, który powstał na podstawie wyników najważniejszych regionalnych i globalnych konkursów za kreatywność i skuteczność. Korzystając z danych pochodzących z lat 2015–2022, WARC ocenił, jak często praca twórcza przekłada się również na skuteczność.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Raport State of Accessible Marketing 2024: Najlepsze kampanie inkluzywne
Raport State of Accessible Marketing przygotowywany przez dozanü innovations wskazuje najlepsze kampanie inkluzywne. W tym roku w raporcie pojawiły się kampanie Warner Bros. and Max związane z premierą „Barbie”, kask 5G od AT&T oraz Uniwersytetu Gallaudet, Dove, Victoria’s Secret oraz LEGO.