The WARC Media 100: Jak wykorzystanie mediów w kampanii może wpłynąć na sukces marki [RANKING]

The WARC Media 100: Jak wykorzystanie mediów w kampanii może wpłynąć na sukces marki [RANKING]
Opublikowany został ranking The WARC Media 100, czyli zestawienie najlepszych na świecie kampanii, agencji oraz marek dla mediów, które zostały wyróżnione w 2023 roku. Sprawdź, kto znalazł się w czołówce.
O autorze
3 min czytania 2024-03-19

Ranking The WARC Media 100 to lista najczęściej nagradzanych kampanii, marek oraz agencji dla mediów. Za jego opracowanie odpowiada zespół WARC Creative, który regularnie tworzy zestawienia podobnego rodzaju, np. ranking WARC Creative 100, czyli listę najczęściej nagradzanych kampanii i firm kreatywnych na świecie czy raport WARC’s Health of Creativity, w którym oceniono, jak często praca twórcza przekłada się na skuteczność kampanii. Zestawienie ma stanowić inspirację do tego, jak wykorzystanie mediów w kampaniach może wpłynąć nie tylko na sukces marki, ale także na społeczeństwo.

– Wiele najlepszych tegorocznych kampanii wykorzystało partnerstwa, aby zaangażować odbiorców i wzmocnić ich wpływ. Drugie miejsce w kategorii kampanii zajęła „Pre Loved Island”, w której nawiązano do brytyjskiego programu telewizyjnego Love Island, aby wprowadzić używane ubrania do głównego nurtu, natomiast argentyńska organizacja pozarządowa Alma współpracowała z piłkarzem Leonardo Sigali, aby zwiększyć świadomość na temat choroby Alzheimera. W ramach inicjatywy „#TurnYourBack” Dove nawiązała także współpracę z 68 wpływowymi osobami, w tym Gabrielle Union, aby jeszcze bardziej rozpowszechnić swoje przesłanie na temat pozytywnego nastawienia do ciała – powiedziała Amy Rodgers, dyrektor ds. treści w WARC Creative.

Najlepsze kampanie dla mediów

Pierwsze miejsce w rankingu zajęła kampania „Phone It In” autorstwa PHD Auckland.

– Ta kampania stanowi przykład zaangażowania w wyprzedzanie konkurencji, wykorzystanie rzemiosła, niuansów i inteligencji, przy jednoczesnym zachowaniu prostoty w centrum naszego podejścia do wykorzystania tradycyjnych kanałów w twórczy, wyróżniający się sposób. To była prawdziwa współpraca agencji i klienta jako równych partnerów w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, które przynoszą wymierny efekt – powiedział James Davidson, dyrektor generalny ds. planowania, PHD w Nowej Zelandii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Drugie miejsce należy do kampanii „Pre-Loved Island” od eBay.

Z kolei trzecie miejsce zajęła kampania „#TurnYourBack” od Dove.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kolejne miejsca zajęły:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najlepsze agencje dla mediów

Pierwsze miejsce zajęła agencja Mindshare New York, która awansowała o 31 miejsc w porównaniu do rankingu z ubiegłego roku.

– Bycie wyróżnionym przez WARC to niesamowity zaszczyt. Bardziej niż jakakolwiek nagroda indywidualna, jest to skumulowany obraz całej branży i świadectwo tego, jak współpracujemy z klientami i partnerami. Zdobycie zarówno pierwszego miejsca dla agencji medialnej, jak i czołowej pozycji dla globalnej sieci medialnej świadczy o szerokim zakresie naszych możliwości i innowacji na całym świecie, dzięki programom łączącym treści i handel, które wykorzystują sztuczną inteligencję do przyspieszonego wzrostu, a ostatecznie tworzą trwałe i zróżnicowane rozwój biznesu dla naszych klientów – mówi Adam Gerhart, globalny dyrektor generalny Mindshare.

Najlepsza sieć dla mediów

Po wielu latach ciągłego wspinania się w rankingach, PHD Worldwide awansowała o jedno miejsce, stając się po raz pierwszy najwyżej notowaną siecią.

– Długoterminowe skupienie się firmy PHD na kreatywności medialnej sprawiło, że wyprzedziliśmy naszych konkurentów i zajęliśmy czołowe miejsca w rankingach WARC Media 100. Jest to świadectwo naszego niezachwianego zaangażowania w przesuwanie kreatywnych granic poprzez łączenie wiedzy opartej na sztucznej inteligencji i ludzkiej pomysłowości, aby zapewnić naszym klientom wymierny wpływ biznesowy. Świętując przełomowe osiągnięcie PHD, kierujemy się ambicją, aby popchnąć naszą agencję i klientów do wyprzedzenia rynku – powiedział Guy Marks, dyrektor generalny PHD Worldwide.

Najlepsze spółki holdingowe dla mediów

WPP utrzymuje swoją pozycję na szczycie rankingu holdingów przez siedem lat z rzędu.

– Jesteśmy niezwykle dumni z kontynuowania naszej pozycji lidera w branży w rankingu WARC Media 100. Każdego dnia nasze zespoły dokładają wszelkich starań, aby nasza praca zapewniała przewagę konkurencyjną dla naszych klientów i podnosiła poprzeczkę doskonałości w naszej branży. Tak konsekwentne uznanie tej pracy za jej jakość i kreatywność jest hołdem złożonym ambicjom naszych klientów, talentowi naszych pracowników i naszemu niezrównanemu zaangażowaniu w definiowanie następnej ery mediów – mówi Christian Juhl, dyrektor generalny globalny GroupM, spółki WPP zajmującej się inwestycjami medialnymi.

Najlepsze marki dla mediów

Marka, która najlepiej radzi sobie w mediach to Dove, która w zeszłym roku zajmowała 8. miejsce.

– Jesteśmy zaszczyceni, że WARC umieściło markę Dove na pierwszym miejscu na świecie. Nagroda ta zbiegła się z 20-letnią kampanią na rzecz Prawdziwego Piękna i stanowi świadectwo roli, jaką odgrywa potężna kreatywność w budowaniu więzi emocjonalnych, wprowadzaniu zmian i wywieraniu wpływu na biznes. To niesamowite, że ktoś docenił nasze ciągłe zaangażowanie w redefiniowanie standardów piękna dla każdej kobiety. To wyróżnienie jest dedykowane całemu zespołowi Dove i naszym partnerom, którzy codziennie podzielają naszą wizję – powiedział Firdaous El Honsali, wiceprezes Dove Masterbrand Global & North America.

Najlepsi reklamodawcy dla mediów

Unilever utrzymuje się na pierwszym miejscu już piąty rok z rzędu, pogłębiając dystans pomiędzy nim a pozostałymi reklamodawcami.

Najlepsze kraje

Stany Zjednoczone siódmy rok z rzędu utrzymują się na pierwszym miejscu jako najczęściej nagradzany kraj w dziedzinie mediów. Ponad jedna czwarta kampanii z pierwszej setki miała miejsce w USA, z czego trzy znalazły się w pierwszej dziesiątce: „#TurnYourBack” i „Toxic Influence” dla Dove oraz „Lunchabuild This!” dla Lunchables.

Wielka Brytania i Indie również utrzymały drugie i trzecie miejsce, chociaż różnica między nimi znacznie się zmniejszyła. Argentyna po raz pierwszy znalazła się w pierwszej dziesiątce.

PS Raport State of Accessible Marketing 2024: Najlepsze kampanie inkluzywne

Raport State of Accessible Marketing przygotowywany przez dozanü innovations wskazuje najlepsze kampanie inkluzywne. W tym roku w raporcie pojawiły się kampanie Warner Bros. and Max związane z premierą „Barbie”, kask 5G od AT&T oraz Uniwersytetu Gallaudet, Dove, Victoria’s Secret oraz LEGO.

PS2 YouGov Best Brands 2023: TOP 10 najsilniejszych marek w Polsce [RANKING]

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Prezentujemy dziś nowy ranking YouGov Best Brands, przedstawiający najlepsze i najprężniej rozwijające się marki.