Z okazji 25-lecia konkursu Effie Awards Polska w cyklu #TheBestOfEffie przyglądamy się najlepszym kampaniom w historii istnienia konkursu w Polsce.
Grand Prix 2015: Wirtualna Polska #DZIEJESIEWPOLSCE
Kampania #DZIEJESIEWPOLSCE wspierała wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej i strony głównej przez portal Wirtualna Polska. Jej główne elementy stanowiły hasło „Wszystko co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce” oraz odniesienia do bieżących wydarzeń politycznych, społecznych, sportowych i kulturalnych z kraju i zagranicy.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Kampania zyskała dużą popularność, angażując zarówno internautów, jak i influencerów do dzielenia się swoimi historiami. W konkursie Effie Awards Polska w 2015 roku projekt został wyróżniony Złotem oraz Grand Prix w kategorii Media, Kultura i Rozrywka.
Sprawdź, co po latach mówią o kampanii Paweł Czartoryski, Marta Czartoryska-Żak, Marcin Jeziorski i Kuba Dąbrowski:
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Opis kampanii i uzasadnienie jury
- Tytuł: Wirtualna Polska – #DZIEJESIEWPOLSCE
- Zgłaszający: Scholz & Friends Warszawa, ZenithOptimedia Group, BNA
- Klient: Grupa Wirtualna Polska
- Kategoria: Media, Kultura i Rozrywka
Streszczenie kampanii
Wirtualna Polska zawsze cieszyła się dosyć dużą popularnością, jednak zajmowała pozycję za Onetem, który był liderem kategorii portali horyzontalnych. WP postrzegana była jako marka mało nowoczesna i nieaspiracyjna. Celem kampanii była poprawa wizerunku i osiągnięcie pozycji lidera portali horyzontalnych. W ramach kampanii: „Wszystko co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce”, na podstawie aktualnych wydarzeń stworzyliśmy dziesiątki komunikatów w telewizji, radiu, prasie, outdoorze oraz internecie, które na bieżąco komentowały rzeczywistość z typowym, polskocentrycznym stemplem #dziejesiewpolsce. Internauci szybko podchwycili hasło kampanii, a WP stała się liderem wśród portali horyzontalnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Case study
Spot
Uzasadnienie Jury Effie (Złote Effie)
Marcin Gaworski, CEO, współzałożyciel, 180heartbeats + Jung von Matt: Walka o fotel lidera na każdym rynku bywa zażarta i pełna silnych emocji. Tak samo dotyczy to rynku, na którym działa nasz złoty Effie’sta. A sytuacja na rynku dla tej marki nie była najlepsza , przez wiele lat pozostawała ona w cieniu silnego lidera. Christian D. Larson powiedział: „Poświęcaj tyle czasu na ulepszanie siebie, byś nie miał go na krytykę innych”. I oni właśnie tak zrobili. Ulepszyli wszystko od nazwy, serwerów w piwnicy po smycze firmowe. Odważyli się na strategię komunikacji wynikającą raczej z wizji marki niż badań konsumenckich. Uparli się promować wydawało się niepopularne i puste wartości i hasła. Ta wizja i odwaga doprowadziła ich do sukcesu. Zawłaszczyli ważną dla nas wszystkich wartość. Dzięki komunikacji stali się liderem w głowach konsumentów, a dzięki zwiększeniu sprzedaży o kilkadziesiąt razy, wartość spółki poszybowała na wyżyny.
Uzasadnienie Jury Effie (Grand Prix)
Sebastian Mikosz, CEO Poczta Polska S.A.: Ostatnie lata były w Polsce okresem wspaniałym, ale i pełnym skrajnych emocji. Nawiązując do budującego się poczucia dumy nas wszystkich z nas samych, zupełnie nowe medium postawiło na zupełnie nową odsłonę. Bardzo odważna kampania, a czasami wręcz ryzykowna, na światowym poziomie i będąca naprawdę nowym otwarciem. Zmieniła i odświeżyła markę – dała jej nowe życie. To też pierwsze tak widoczne wyróżnienie dla świata nowych technologii i nowych mediów.