Potęga TikToka rośnie. Aplikacja nie tylko rozwija się w zakresie samych funkcjonalności, np. ostatnio dodanych postów tekstowych, ale także wkracza na rynek e-commerce. O tych planach mogliśmy usłyszeć już w 2022 roku.
TikTok chce konkurować z innymi dużymi platformami zakupowymi, takimi jak Shein czy Amazon. Sama inicjatywa jest podobna do tej, którą kiedyś uruchomił Amazon („Sold by Amazon”), ponieważ, poza przechowywaniem i wysyłką produktów, TikTok odpowie również za marketing, transakcje, logistykę czy usługi posprzedażowe.
Zobacz również
Przedmioty oferowane w sprzedaży będą produkowane w Chinach, skąd mają być również wysyłane do klientów w USA. W praktyce ma wyglądać to tak, że chińscy sprzedawcy otrzymają zapłatę od TikToka, gdy znajdą oni nabywców w USA. Co więcej, jeśli dany produkt nie będzie cieszył się popularnością, TikTok planuje zwracać je do dostawców tak, by uniknąć nadmiernego obciążenia towarem. Aplikacja chce także zaprosić do współpracy różnych partnerów detalicznych.
Czy sklep internetowy TikToka odniesie sukces?
Uruchomienie sklepu internetowego TikToka w USA to na pewno wyzwanie. Aplikacja może mieć problemy z przyciągnięciem kupców czy ogólnymi wątpliwościami związanymi z funkcjonowaniem aplikacji w kontekście polityczno-prawnym.
PS TikTok Music, czyli nowa platforma od TikToka. Ma być konkurencją dla Spotify i Apple Music
TikTok Music to nowa płatna platforma oferująca usługę streamingu muzyki, która działa podobnie do innych dostępnych aplikacji na rynku. Na ten moment usługa jest dostępna wyłącznie w Brazylii oraz Indonezji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2 TikTok stworzył narzędzie oparte o AI, które generuje gotowe skrypty dla filmów
Narzędzie ma pomóc w tworzeniu lepszych treści. Scenariusze powstają na podstawie podpowiedzi użytkownika. Scenariusz zawiera nie tylko proponowaną treść, ale także wskazówki dźwiękowe i wizualne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing