Wiele mówi się o potencjale reklamowo-marketingowym TikToka i o wartościowych treściach czy ciekawych kreacjach, które można tam znaleźć. Wątpliwości nie ulega fakt, że zdecydowaną grupę zarówno tworzących, jak i odbierających tamtejszy content, stanowią najmłodsi.
Oddolne ruchy i trendy, a także wszelkiego rodzaju wyzwania, które regularnie pojawiają się na platformie, już nieraz zostawały uznawane za społecznie szkodliwe czy nawet zagrażające życiu. W ostatnim czasie instytucja ze stanu Utah – Utah Division of Consumer Protection – postanowiła dokładniej przyjrzeć się TikTokowi i pozwać aplikację za to, że jej algorytm jest winny uzależnienia najmłodszych.
Zobacz również
W pozwie można przeczytać, że odpowiedzialność za wszelkie krzywdy i szkody ponoszą firmy zajmujące się mediami społecznościowymi. Ponadto, nikt – od wybitnych ekspertów w dziedzinie medycyny, przez samych nastolatków i ich rodziców – nie ma wątpliwości na temat tego, jak media społecznościowe potrafią wpływać na dobrostan psychiczny.
PS TikTok ponownie ukarany. Aplikacja naruszyła prywatność dzieci
Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) nałożyła na aplikację TikTok karę finansową w wysokości 345 milionów euro. Platforma naruszyła przepisy o ochronie danych osobowych. TikTok wydał oświadczenie.
PS2 TikTok testuje opcję płatnej subskrypcji. Użytkownicy będą mogli wyłączyć reklamy
TikTok testuje podobne rozwiązanie, o którym wspominała już Meta. W aplikacji ma zostać wprowadzona możliwość zakupu subskrypcji. Dzięki niej użytkownicy ominą reklamy pojawiające się podczas scrollowania treści wideo.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing