We wrześniu br. „The New York Times” poinformował, że Meta rozważa wprowadzenie płatnych subskrypcji serwisów Facebook oraz Instagram. Płatna opcja aplikacji umożliwiałaby wyłączenie reklam, które spotykamy w nich na co dzień.
Jak się okazało, podobne rozwiązanie może pojawić się na TikToku. W kodzie aplikacji odkryto zapowiedź nadchodzącego eksperymentu. Zgodnie z nim, do wyboru byłyby dwie możliwości planu subskrypcyjnego: darmowy oraz wolny od reklam. Drugi z wymienionych miałby kosztować 4,99 USD za miesiąc.
Zobacz również
fot. Android Authority
Wprowadzanie subskrypcji w popularnych aplikacjach wiąże się prawdopodobnie z wprowadzaniem przepisów unijnych, które ograniczają możliwość pozyskiwania informacji o użytkownikach w celu targetowania reklam. Akt unijny sprawi, że korzystający z różnego rodzaju serwisów będa mogli sprawdzić komu udostępniają informacje związane ze swoją aktywnością.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Według serwisu Android Authority, TikTok oficjalnie potwierdził, że testuje opcje płatnych subskrypcji. Dodano jednak, że na ten moment rozwiązanie będzie sprawdzane na jednym rynku anglojęzycznym, poza USA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Jak często myślisz o Imperium Rzymskim? Viralowy trend podbija świat
Pytanie „Jak często myślisz o Imperium Rzymskim?” jeszcze kilka tygodni temu mogło wprawić każdego w konsternację, jednak dziś… #romanempire na TikToku liczy sobie ponad 1,2 miliarda wyświetleń, a licznik wciąż tyka.
PS2 TikTok chce być transparentny. Udostępnia etykiety do oznaczania treści wygenerowanych przez AI
TikTok chce, by publikowane w aplikacji treści, w których wykorzystano sztuczną inteligencję były oznaczane. W tym celu uruchamia specjalne etykiety do samodzielnego wykorzystania przez twórców oraz rozpoczyna testowanie automatycznego oznakowania tego rodzaju materiałów.