Mowa o takich filtrach, jak na przykład znany i powszechnie używany efekt Bold Glamour.
TikTok postanowił zdecydować się na taki krok z uwagi na obawy związane z wpływem tego rodzaju filtrów na poczucie własnej wartości wśród nastolatków. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez brytyjską organizację Internet Matters, wykazano, że zarówno młodzi ludzie, jak i rodzice wyrażają niepokój związany z efektami upiększającymi, podczas gdy nie mieli problemu ze stosowaniem filtrów komicznych, np. uszami szczeniaka czy zabawnymi kapeluszami.
Zobacz również
Powodem do obaw jest przede wszystkim to, że nastolatki, patrząc na swoją twarz z nałożonym filtrem, mogą przyzwyczajać się do wyidealizowanej wersji samych siebie, co z kolei może spowodować, że rozwiną u siebie stałe niezadowolenie z własnego wizerunku.
Poza ograniczeniem wiekowym dla korzystania z niektórych filtrów, TikTok zaktualizuje również wytyczne dla deweloperów tworzących TikTok Effects House.
źródło: mat. prasowe
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]