Tiktokerzy udają ofiary Holokaustu w ramach nowego trendu #holokaustchallenge

Tiktokerzy udają ofiary Holokaustu w ramach nowego trendu #holokaustchallenge
Kilka dni temu na TikToku powstał nowy, makabryczny trend pod hasłem #holokaustchallenge. Makabryczny, bowiem w jego ramach internauci… udają osoby zamordowane w obozie koncentracyjnym w Auschwitz.
O autorze
1 min czytania 2020-09-02

Na TikToku co jakiś czas powstają tzw. trendy czy też challenge, w których biorą udział użytkownicy platformy. Większość tego typu „akcji” ma za zadanie bawić, rozśmieszać innych internautów, niekiedy też są one edukacyjne. Najnowszy trend jednak bez dwóch zdań oburza.

#holokaustchallenge, bo to o nim mowa polega na tym, że użytkownicy TikToka nagrywali filmiki, w których wcielali się w role osób zamordowanych w obozie koncentracyjnym w Auschwitz i opowiadali, w jaki sposób umarli. Dramatycznym filmom towarzyszył podkład muzyczny, natomiast na twarze tiktokerów nałożony był specjalny filtr imitujący siniaki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak tłumaczyli internauci, którzy wzięli udział w challenge’u, celem tego typu filmików było edukowanie na temat Holocaustu, a także upamiętnienie osób, które zostały zamordowane w obozie koncentracyjnym w Auschwitz. Trend wywołał jednak spore kontrowersje w mediach społecznościowych, w związku z czym tiktokerzy ostatecznie postanowili usunąć filmiki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oświadczenie dotyczące tiktokowego challenge’u wydali także przedstawiciele Muzeum Auschwitz, w którym podkreślili, że pokazywanie historii ofiar Holocaustu powinno być umieszczane w odpowiednim kontekście i przede wszystkim – z należytym szacunkiem – a trend na TikToku do takowego nie należał. Jednocześnie przedstawiciele instytucji zaapelowali o nieatakowanie nastolatków, bowiem ich intencje były czyste.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Pod koniec lutego br. Muzeum Auschwitz wystosowało do platformy Amazon prośbę o usunięcie ze swojego sklepu twórczości nazisty Juliusa Streichera. Spółka w odpowiedzi napisała, że tego nie zrobi, bo jej zdaniem „ważne jest zapewnienie dostępu do treści także w przypadku książek, które mogą budzić zastrzeżenia”.

PS2

27 stycznia br. obchodzona była 75. rocznica wyzwolenia Auschwitz. W jej ramach organizacja The Auschwitz-Birkenau Memorial Foundation stworzyła spot zatytułowany „Przedmioty. Oni byli tacy jak my”, który chwytał za serce.