Równo o 12:00 w południe, w hali głównej Dworca Centralnego prawie 40 osób zastygło w bezruchu na znak solidarności z wychowankami domów dziecka. Każda osoba miała maskę z wizerunkiem nieistniejącego chłopca, który wygenerowała sztuczna inteligencja jako syntezę twarzy ponad setki podopiecznych Fundacji Erbud.
Akcja trwała równe 18 minut – to liczba symbolizująca pełnoletność, a Dworzec Centralny był natomiast symbolem wyruszenia w drogę. Oprócz pracowników ERBUDu i wolontariuszy Fundacji akcję wsparli m.in. Katarzyna Bujakiewicz, Damian Michałowski i Maciej Musiał, a także przechodnie, którzy chętnie dołączali do happeningu.
Zobacz również
– Nazywamy to w Fundacji „syndromem zamrożenia”, czyli paraliżującym strachem przed dorosłością i usamodzielnieniem wśród naszych podopiecznych. Od lat pomagamy im jak możemy, ale to grupa całkowicie nieobecna w dyskursie publicznym. Wszyscy wspieramy chętnie małe dzieci, tymczasem one przecież dorastają. Nie rozpływają się gdzieś w powietrzu, tylko mają olbrzymi problem, by się usamodzielnić i normalnie funkcjonować w społeczeństwie: znaleźć pracę, mieszkanie, założyć rodziny. Tym flashmobem w centrum stolicy chcieliśmy nagłośnić ten temat – mówi inicjatorka akcji, prezeska Fundacji ERBUD Lucyna Grzeszczak.
Według danych GUS w 2022 roku placówki opiekuńczo-wychowawcze (tzw. domy dziecka) opuściło 2 077 wychowanków powyżej 18. roku życia. Brak odpowiedniego przygotowania sprawia, że wracają oni do rodzin i dysfunkcyjnego środowiska. Celem nadrzędnym projektu na Dworcu Centralnym była zbiórka 1,5% podatku dla Fundacji ERBUD oraz podpisanie petycji Fundacji Dobrych Inicjatyw o nowelizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Link do petycji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS BARTŁOMIEJ JOJCZYK: Naszym celem jest to, żeby zamknąć fundację do 2030 roku
Jak ważna jest współpraca z partnerami biznesowymi dla funkcjonowania fundacji?Jak polskim firmom udaje się realizować działania z zakresu CSR? Czy kampanie tworzone przez organizacje non-profit są skuteczne? O tym rozmawiamy z Bartłomiejem Jojczykiem – prezesem zarządu w Fundacji Dobrych Inicjatyw.