To nam gra! Tak się promuje polską muzykę

To nam gra! Tak się promuje polską muzykę
Wprowadza w stan relaksu, pobudza, inspiruje. Jest nośnikiem dobrej energii i potężną dawką pobudzenia. Mowa o muzyce! Jako że 15 maja polska muzyka i plastyka mają swoje święto, przygotowaliśmy dla Was przegląd inspirujących działań promujących polskich artystów.
O autorze
2 min czytania 2018-05-15

fot. muzeumpiosenki.pl

Media społecznościowe dają szerokie pole działań artystom na dotarcie do potencjalnych fanów, czy w końcu, poprzez dużą interakcję, zamianę fanów w konsumentów muzyki.

Oto działania promujące polską muzykę i polskich muzyków, które ostatnio najmocniej zapadły w pamięć redakcji NM:

1. Absolutnym #1 jest Kasia Nosowska, która za pomocą Instagrama pokazała, że nie tylko potrafi śpiewać, ale jest urodzoną komediantką. Na swoim profilu publikuje zabawne filmiki, w których z przymrużeniem oka komentuje świat show-biznesu, swój wiek oraz wagę. Niedawno hitem okazały się tutoriale urodowe, które oglądał chyba każdy!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2. Od kilku lat Męskie granie zaskakuje nie tylko muzyką, ale także eksperymentami interaktywnymi. Co roku odpowiedzialni za trasę stawiają sobie za zadanie zaskoczyć odbiorcę czymś nowym. W 2017 roku postawili na innowacyjność z nutką technologii, tworząc Remiks Ż, czyli pierwszy na świecie teledysk, który dopasowuje się do nastroju! 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Podobnie jak marka Żywiec polską muzykę do promocji swoich działań wykorzystuje H&M. W 2016 roku odbył się cykl koncertów „Królestwo”, rok temu „Dworzec” (sympatycy dobrych dźwięków mogli posłuchać najbardziej znanych artystów, którzy występowali na Dworcu Głównym), latem br. odbędzie się akcja „H&M Music: Trzy Weekendy Muzyki” (gdzie zobaczyć będziemy mogli artystów takich jak: Natalia Nykiel, O.S.T.R., Daria Zawiałow, Ten Typ Mes, Otsochodzi, Flirtini LIVE, JIMEK Symphonixx). Tak popularna marka odzieżowa współpracuje z czołowymi polskimi muzykami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Projekt jest jednym z elementów globalnego projektu muzycznego H&M Loves Music, który jest rozwijany od 7 lat.

4. Niedawno również IKEA doceniła polskie brzmienie i po raz kolejny zaskoczyła świeżością i niekonwencjonalnymi metodami komunikacji. Marka do współpracy zaprosiła jednego z najzdolniejszych muzyków młodego pokolenia – Krzysztofa Zalewskiego. Produkty marki stały się dopełnieniem emocji w wyśpiewanej historii.

5. W 2016 r. w Opolu powołano do życia niepowtarzalne Muzeum Polskiej Piosenki. Interaktywna ekspozycja muzeum przedstawia w zarysie historię polskiej piosenki od lat 20. ubiegłego wieku do czasów współczesnych. Rolę odtwarzacza multimedialnego pełnią tu dwie muzyczne ściany, na których umieszczone są monitory dotykowe wyświetlające teledyski, fragmenty koncertów, programów telewizyjnych, reportaży i wywiadów z artystami.

Polska muzyka na Facebooku

Według danych Sotrendera w marcu br. najwięcej fanów na Facebooku odnotowały profile Kamila Bednarka i CLEO, najszybciej rosły profile Tomasza Chady i Paluch Oficjalnie. Jednak liczy się nie tylko ilość, ale i jakość. Najwięcej storytellers było na stronach: Popek Monster i KęKę Radom.

Liczba fanów

Zaangażowanie 

Jesteście ciekawi, jakie posty okazały się najpopularniejsze?

A jakie działania promujące polską kulturę ostatnio zapadły w Waszej pamięci?


Ranking najlepszych postów przygotowany jest według Interactivity Index (zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności w obrębie fanpage’a w ciągu miesiąca). Dane z raportu Facebook Trends Polska Marzec 2018 – Sotrender