Wsparcie w miejscu pracy to nie benefit, ale fundament nowoczesnej kultury organizacyjnej. A ponieważ najlepiej mówić o tym z dystansem – kampanię banku ING i portali: rocketjobs.pl i justjoin.it otwiera pełnometrażowy sitcom w klimacie lat 90., który zestawia przeszłość z teraźniejszością i z humorem punktuje największe różnice. Reżyserem formatu wideo jest Tomasz Dubiel.
– Współczesny pracownik to nie zasób, a człowiek z indywidualnymi potrzebami, który oczekuje partnerskiej relacji ze swoim pracodawcą. Zastanawialiśmy się, jak w oryginalny i angażujący sposób pokazać tę ewolucję rynku pracy. Zamiast tworzyć klasyczną reklamę, postanowiliśmy nakręcić sitcom stylizowany na produkcje telewizyjne z lat 90. Ta forma pozwala nam z dystansem i humorem mówić o poważnych sprawach – wyjaśnia Artur Leśniak, Dyrektor Marketingu B2C rocketjobs.pl i justjoin.it.
Kampania wykorzystuje klimat kultowych seriali z lat 90. jako punkt wyjścia do zaprezentowania zmiany, jaka od tego czasu zaszła na rynku pracy. Humorystyczne scenki z życia ówczesnej rodziny zostały skontrastowane ze współczesnymi oczekiwaniami pracowników i uwypuklają to, co dziś wydaje się oczywiste: szacunek, zaufanie i wspierające środowisko pracy nie są luksusem, a podstawą.
Na potrzeby kampanii zrealizowano badania, z których wynikło m.in, że:
- 66% pracowników zauważa, że wsparcie ze strony pracodawcy realnie zwiększa ich zaangażowanie,
- co trzeci respondent deklaruje, że czuje się w pracy traktowany przede wszystkim jak człowiek – dzięki empatycznym relacjom, elastyczności i docenieniu,
- a jednocześnie aż 14% badanych nadal mówi o sobie jako o „zasobie”, co wskazuje, że wspominane w serialu standardy nie są tak powszechne, jak powinny.

Poza krótkometrażowymi odcinkami sitcomu, w ramach kampanii stworzono również:
- strona toniesalata90.pl,
- skrócone formaty wideo, sesja zdjęciowa,
- artykuły eksperckie
- oraz e-book „To nie są lata 90! Jak spoko żyć ze sobą w pracy”.
Ponadto kampania obejmuje także działania w mediach społecznościowych, współprace z influencerami oraz cykl śniadań HR dla środowiska branżowego.
Zdjęcia: mat. pras.