Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025.

SZCZEGÓŁY

„To nie są lata 90.”: ING Bank Śląski, rocketjobs.pl i justjoin.it pokazują, jak wspierać pracowników

„To nie są lata 90.”: ING Bank Śląski, rocketjobs.pl i justjoin.it pokazują, jak wspierać pracowników
Sitcom od banku i portali z ogłoszeniami o pracę. Czy to może się udać? „To nie są lata 90.” to propozycja od ING Banku Śląskiego, justjoin.it i RocketJobs, która w humorystyczny sposób pokazuje, jak warto dziś traktować pracowników.
O autorze
1 min czytania 2025-05-27

Wsparcie w miejscu pracy to nie benefit, ale fundament nowoczesnej kultury organizacyjnej. A ponieważ najlepiej mówić o tym z dystansem – kampanię banku ING i portali: rocketjobs.pl i justjoin.it otwiera pełnometrażowy sitcom w klimacie lat 90., który zestawia przeszłość z teraźniejszością i z humorem punktuje największe różnice. Reżyserem formatu wideo jest Tomasz Dubiel.

– Współczesny pracownik to nie zasób, a człowiek z indywidualnymi potrzebami, który oczekuje partnerskiej relacji ze swoim pracodawcą. Zastanawialiśmy się, jak w oryginalny i angażujący sposób pokazać tę ewolucję rynku pracy. Zamiast tworzyć klasyczną reklamę, postanowiliśmy nakręcić sitcom stylizowany na produkcje telewizyjne z lat 90. Ta forma pozwala nam z dystansem i humorem mówić o poważnych sprawach – wyjaśnia Artur Leśniak, Dyrektor Marketingu B2C rocketjobs.pl i justjoin.it.

Kampania wykorzystuje klimat kultowych seriali z lat 90. jako punkt wyjścia do zaprezentowania zmiany, jaka od tego czasu zaszła na rynku pracy. Humorystyczne scenki z życia ówczesnej rodziny zostały skontrastowane ze współczesnymi oczekiwaniami pracowników i uwypuklają to, co dziś wydaje się oczywiste: szacunek, zaufanie i wspierające środowisko pracy nie są luksusem, a podstawą. 

Na potrzeby kampanii zrealizowano badania, z których wynikło m.in, że:

  • 66% pracowników zauważa, że wsparcie ze strony pracodawcy realnie zwiększa ich zaangażowanie,
  • co trzeci respondent deklaruje, że czuje się w pracy traktowany przede wszystkim jak człowiek – dzięki empatycznym relacjom, elastyczności i docenieniu,
  • a jednocześnie aż 14% badanych nadal mówi o sobie jako o „zasobie”, co wskazuje, że wspominane w serialu standardy nie są tak powszechne, jak powinny.

Poza krótkometrażowymi odcinkami sitcomu, w ramach kampanii stworzono również:

  • strona toniesalata90.pl,
  • skrócone formaty wideo, sesja zdjęciowa,
  • artykuły eksperckie
  • oraz e-book „To nie są lata 90! Jak spoko żyć ze sobą w pracy”.

Ponadto kampania obejmuje także działania w mediach społecznościowych, współprace z influencerami oraz cykl śniadań HR dla środowiska branżowego.

Zdjęcia: mat. pras.

PS Employer branding po polsku. To musisz wiedzieć, jeśli chcesz dotrzeć do młodych