Statystyki są zatrważające – co godzinę ktoś w Polsce dowiaduje się, że ma białaczkę. Mimo rozwoju medycyny i świadomości społecznej, wciąż wielu chorych nie znajduje swojego tzw. bliźniaka genetycznego. Jak zwiększyć zatem liczbę zarejestrowanych dawców? Jak dotrzeć do młodych ludzi? Przed takimi wyzwaniami stanęli twórcy kampanii. W poszukiwaniu inspiracji postawili na solidne, wielomiesięczne zgłębienie tematu.
Zostanie dawcą to niesamowite uczucie – dzięki czemuś, co każdy z nas nosi w sobie, możemy dać nadzieję nie tylko na zdrowie, ale i na życie. Ta świadomość USKRZYDLA. I właśnie to uczucie stało się motorem całej kampanii. By przekaz był w pełni zrozumiały i łatwy do identyfikacji, nabrał on realnego kształtu w postaci symbolu skrzydeł. Znak ten, jako motyw przewodni, pojawia się we wszystkich materiałach dedykowanych działaniom.
Zobacz również
Nowa odsłona komunikacji Fundacji DKMS to także zmiana optyki i myślenia o zagadnieniu dawstwa oraz rejestracji w bazie. To przeniesienie akcentu z trudnych, pełnych współczucia historii chorych na dobre emocje, uśmiech i radość z możliwości podarowania komuś najcenniejszego daru.
Za strategię, koncepcję oraz pełną realizację, w tym spot, odpowiada H2O Creative.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing