Bije on w większości bezpośrednio w rodzime firmy, które często zaczynały od jednoosobowej działalności gospodarczej, a dziś urosły do skali średnich lub małych przedsiębiorstw, dających wspólnie pracę tysiącom ludzi i mających wpływ na rozwój innowacji i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych.
Straty branży OOH w zeszłym roku były ogromne względem roku poprzedniego. A propozycja naliczania „składki reklamowej” od przychodu jest pomysłem prowadzącym do jej zrujnowania.
Zobacz również
– Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40% w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5%. Dodatkowy podatek płatny od przychodu 7,5-15% spowoduje trwałą nierentowność branży – mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Ponadto w kampanii zwraca się uwagę na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi do wzrostu cen, a tę cenę na końcu poczuje konsument w swojej kieszeni. Dotychczas ten aspekt został prawie pominięty, a jest to dość oczywista ekonomiczna zależność, która odbija się bezpośrednio na konsumentach.
W Warszawie pojawiły się już w piątek hasła kampanii antypodatkowej na nośnikach cyfrowych (DOOH), a do końca tygodnia pojawią się też na billboardach i pozostałych nośnikach w wielu polskich miastach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „NIE dla podatku reklamowego” posługuje się trzema hasłami: TO TY ZAPŁACISZ, NOWE PODATKI ZAMIAST POMOCY, UPADEK POLSKICH FIRM. Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii „Media bez wyboru”, którą też wsparła część firm outdoorowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania została zainicjowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej oraz firmy z branży OOH. W tej chwili biorą w niej udział: Business Consulting (Katowice), Jet Line (Warszawa), Warexpo, Maik (Lublin), Globart (Białystok), ArtStyle (Olsztyn), Citisign (Olsztyn), Outdoor3miasto (Trójmiasto), Koneser (Kraków), BP Media (Szczecin), Screen Network, AMS oraz Clear Channel Poland.