W 2020 roku do konkursu RED DOT Award: Brands & Communication Design zgłoszono łącznie 6992 projekty z 50 krajów. Zgodnie z mottem „W poszukiwaniu kreatywności i dobrego designu” 24 międzynarodowych jurorów oceniło tegoroczne zgłoszenia online, analizując każdą pracę indywidualnie oraz kompleksowo. Jurorzy zwracali szczególną uwagę na formę, pomysł oraz finalny efekt. Ostatecznie wyróżniono tylko te projekty, które przekonały ekspertów pod względem wysokiej jakości wykonania i samego konceptu.
– Pragnę serdecznie pogratulować zwycięzcom tegorocznej edycji Red Dot Award. Zdobywając to wyróżnienie udowodnili, że ich praca jest synonimem wysokiej jakości projektowej. Mogą być w pełni zadowoleni z siebie i dumni ze swoich osiągnięć – powiedział profesor dr Peter Zec, założyciel i dyrektor generalny Red Dot. Wszystkie zwycięskie prace zostaną udostępnione online w witrynie RedDot od października 2020 r.
Zobacz również
Aprobatę Jury w tym roku zdobył kalendarz charytatywny przygotowany przez TOFU Studio, pod patronatem UNCEF Polska. Publikacja prezentuje legendy z obszarów Syrii, Sudanu, Nigru i Jemenu w wyjątkowej i atrakcyjnej formie. Każda z kart kalendarza zawiera ilustrację wybranej afrykańskiej lub arabskiej legendy z konkretnego regionu, także w formie opisowej. W ramach tego projektu powstała również strona internetowa http://www.the-legends.pl/ na której można znaleźć wszystkie legendy w postaci nagranych plików audio. Dodatkowo zrejestrowane opowieści zostały udostępnione w języku polskim na youtube.com do bezpłatnego odsłuchu.
To już trzecia nagroda dla TOFU Studio w tym konkursie. W roku 2017 nagrodzoną przez międzynarodowe Jury pracą został kalendarz wieloplanszowy: „ROBOTY” przygotowany charytatywnie dla łódzkiej Fundacji „KRWINKA” pomagającej dzieciom z chorobami nowotworowymi, zaś w roku ubiegłym nagrodzono kalendarz wieloplanszowy poświęcony historii Tryptyku „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga, który został przygotowany na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach