Marka Triumph i organizacja Texaid rozpoczęły współpracę pod hasłem „Together We Recycle – zadbajmy razem o naszą planetę”, podczas której od 28 sierpnia do 1 października 2019, w prawie 4000 punktach sprzedażny brand zbiera niechciane ubrania, ułatwiając klientom pozbywanie się ich w bardziej świadomy i zrównoważony sposób. W podziękowaniu za udział w akcji, klienci otrzymają voucher zniżkowy na zakup nowego produktu marki.
Odzież zgromadzona w salonach Triumph i partnerskich punktach sprzedaży zostanie posegregowana i wysłana do innych krajów w celu ponownego wykorzystania. Natomiast te ubrania, które nie będą nadawały się do ponownego użytku zostaną poddane recyklingowi.
Zobacz również
Co ciekawe, odzież zawierająca w swoim składzie chłonne tekstylia typu bawełna jest zazwyczaj przerabiana na ścierki do mycia i czyszczenia. Pozostałe odpady tekstylne są rozdrabniane i wykorzystywane do produkcji materiałów izolacyjnych.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Popularna marka COS, należąca do grupy H&M, postanowiła dać drugie życie swoim niesprzedanym i zniszczonym ubraniom – w ramach współpracy z organizacją Renewal Workshop firma odnowiła je i stworzyła z nich nową kolekcję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W marcu br. pojawiły się informacje o tym, że H&M zaiwestowało 2 mln euro w szwedzkiego specjalistę od odzieży używanej Sellpy. W ramach współpracy, już wkrótce marka &Other Stories, należąca do koncernu, będzie oferować produkty z drugiej ręki.
PS3
W niewielkiej szwedzkiej miejscowości Eskilstuna pojawiła się galeria handlowa ReTuna z produktami tylko z drugiej ręki. Pomysłodawczyni miejsca Anna Bergstrom znalazła kompromis między konsumpcjonizmem a ideą zero waste.
PS4
Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.