Tomas Lauko, ostatnio piastujący stanowisko globalnego lidera ds. klientów w Publicis Media, będzie pracował w Warszawie. Jego zadaniem będzie nadzorowanie wdrożenia modelu Power of One w całym regionie Europy Północnej i Środkowej oraz przewodzenie inicjatywom, które przyspieszą transformację cyfrową i wdrażanie innowacji do modelu operacyjnego firmy. Celem jest lepsza odpowiedź Publicis Groupe na potrzeby współczesnych marketerów. Wykorzystując doświadczenie pracy na wielu rynkach oraz doświadczenie w zakresie digital transformation i zintegrowanego planowania, Tomas Lauko będzie odpowiadał za pogłębienie współpracy i wymianę wiedzy pomiędzy zespołami Publicis Groupe w regionie. Wszystko po to, by wzmocnić kompetencje digitalowe, mediowe i związane pozyskiwaniem nowego biznesu. Powierzono mu również zadanie nadzorowania integracji niedawno przejętej Grupy Kindred w Czechach.
– Tomas reprezentuje nowe pokolenie liderów posiadających rzetelną znajomość naszego regionu powiązaną z globalnym doświadczeniem zawodowym. Bardzo ważne jest to, że jego profil zawodowy, kompetencje i doświadczenia doskonale wpisują się w potrzeby Grupy Publicis w regionie Europy Północnej i Środkowej na obecnym etapie transformacji. Cieszymy się na tę współpracę, szczególnie teraz, kiedy rozpoczynamy nowy rozdział naszego rozwoju – stwierdził Jarek Ziębinski, CEO w regionie Europy Północnej i Środkowej
Zobacz również
Swoją przygodę z Grupą Publicis Tomas Lauko rozpoczął dziesięć lat temu w firmie Zenith, gdzie odpowiadał za rozwój biznesowy oraz digitalowy w Europie Środkowej i Wschodniej. Jego zadaniem było także nawiązanie partnerstw digitalowych i technologicznych między innymi z takimi firmami jak Facebook, Google, Adform czy Gemius. Awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego Zenith w Czechach, gdzie odpowiadał za transformację firmy i jej kondycję finansową. Następnie od początku 2014 r. był dyrektorem generalnym Zenith w Rosji, gdzie przeprowadził agencję i jej klientów przez trudne lata spowolnienia gospodarczego w tym kraju. Bezpośrednio przed objęciem obecnego stanowiska, od końca 2016 r., Tomas Lauko pracował w Paryżu jako Globalny Lider ds. L’Oreal.
W trakcie swojej kariery nowy COO pracował w Czechach, Niemczech, Rosji i Francji. Odpowiadał za działania lokalne, regionalne i globalne. W tym okresie zdobył ogromne doświadczenie we współpracy zarówno z klientami lokalnymi jak i międzynarodowymi w bardzo różnych kategoriach rynku, w tym między innymi w branży kosmetycznej, dóbr luksusowych, odzieży, telekomunikacji, produktów i usług internetowych, motoryzacji, finansach, branży spożywczej, higieny osobistej, farmacji, zabawkarskiej oraz handlu detalicznego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell