Ponad miliard osób na świecie żyje z niepełnosprawnością, a wciąż są pomijani przez świat mody. Marka Tommy Hilfiger już od dawna walczy z tym problemem, m.in. za pomocą linii Tommy Hilfiger Adaptive, która projektowana jest z myślą o osobach z niepełnosprawnościami.
Teraz amerykański brand zaprezentował nową kolekcję, w ramach której codzienne ubrania, w stylu charakterystycznym dla marki, wzbogacono o funkcjonalne rozwiązania, ułatwiające samodzielne zakładanie – takie jak m.in. magnetyczne zapięcia oraz fasony dostosowane do protez lub pozycji na wózku.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co istotne, w kampaniach Tommy Hilfiger Adaptive od zawsze występuje różnorodne grono osób żyjących z niepełnosprawnością. Obsadę nowego sezonu tworzą: olimpijska kolarka Kristina Vogel, paraolimpijczyk Rheed McCracken, paraolimpijska pływaczka i biegaczka Haven Shepherd, były futbolista Isaiah Pead, paddleboardzista Jonas Letieri, modelka Ashley Young, model Teddy B. i siostry-modelki Mila i Elora.
– Ubieranie się to czynność, która dodaje pewności siebie i pozwala nam czuć się dobrze przez cały dzień. Powinno sprawiać radość – każdemu! – powiedział Tommy Hilfiger.
PS
„Ubrania bez ograniczeń” – tak brzmi hasło polskiej, rodzinnej marki Funwear, która tworzy odzież, by ułatwić ubieranie się osobom z niepełnosprawnościami.
PS2
We współpracy z organizacjami Milbat i Access Israel, w marcu 2019 roku IKEA zaprezentowała projekt „ThisAbles”, w ramach którego stworzono linię produktów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
PS3
Leżę i Pracuję to agencja marketingowa, która zatrudnia osoby sparaliżowane. Misją firmy jest nie tyle oferowanie pracy osobom sparaliżowanym, co przełamywanie stereotypów i barier na całym rynku pracy dla niepełnosprawnych. Zachęcamy do przeczytania wywiadu z CEO agencji, Majką Lipiak.