Pierwsze Tour de France odbyło się w 1903 roku, ale wtedy rowery nie miały jeszcze przerzutek i ważyły po 20 kg. Zaledwie rok wcześniej, nie kolarze a bohaterowie niemego filmu również wybrali się w podróż, ale…na Księżyc. Wtedy powstało legendarne dzieło filmowe – Podróż na Księżyc – Georges’a Mélièsa, ale zaraz, zaraz, co ma wspólnego kino nieme z kolarskim wydarzeniem?
Polski dystrybutor wina Cono Sur Bicicleta, które jest sponsorem tegorocznego wyścigu, ruszył z ciekawym projektem filmowym promującym Tour de France. Klimat kina niemego i kolarskich zmagań stał się przestrzenią do realizacji filmów oddających hołd tej imprezie sportowej.
Zobacz również
Filmy nieme przedstawiają zabawnego kolarza Diego Vincente José, któremu ciekawość świata, wina i kuchni, nie pozwalają przejechać obojętnie przez przepiękne państwa i restauracje z trasy Tour de France. Każdy z zaplanowanych odcinków przedstawi bohatera we wszystkich czterech krajach obejmujących trasę rowerową.
Wino i rower – para idealna
Chilijskie wino Cono Sur Bicicleta, nie bez powodu jest sponsorem tegorocznego wyścigu Tour de France. – Tour de France na stałe wpisał się nie tylko w kalendarz wydarzeń sportowych, ale wręcz społeczno-kulturowych. W tej części świata celebracje zwycięstw jak retrospekcje porażek zawsze odbywały się w asyście win – i trwa ten zwyczaj do dziś. Poza nawias wyciągamy oczywiście obecnie samych aktorów spektaklu, którzy na czas samych zawodów, znacznie więcej szlachetnego trunku wylewają na siebie. Ale w końcu to też jakaś forma spożycia – opowiada z uśmiechem Mariusz Glenszczyk, wiceprezes firmy TiM.
Trwa kolejna edycja akcji Polska Press Grupy „Otwórz się na pomoc”
Wino Cono Sur Bicicleta to chilijska duma. Rower widniejący na etykiecie nie jest tam bez powodu. – Będąc pierwszy raz w głównej winiarni Cono Sur w Chimbarongo, zlokalizowanej w Colchagua Valley w Chile – pamiętam, że poczułem się jak uczestnik teledysku Katie Melua pt: „Nine Million Bicycles” – bo rzeczywiście każdy pracownik poruszający się po winnicy dosiadał roweru i to w jego klasycznym wydaniu. Oprowadzający nas po winnicy gospodarz a prywatnie mój przyjaciel Adolfo Hurtado – wytłumaczył całą złożoność filozofii marki Cono Sur. U jej podstaw leży bowiem ekologiczny charakter upraw na winnicy – opowiada Mariusz Glenszczyk, wiceprezes firmy TiM.
Słuchaj podcastu NowyMarketing