„Transformer”, czyli instalacja o postaci maszyny, została stworzona przez zespół Bit Explorers Research Team, aby prowadzić działania giełdowe w ściśle określonym celu. Chodzi o zmianę profilu światowej gospodarki, a dokładnie o transfer kapitału z kopalnych źródeł energii na „zieloną” energię odnawialną. Twórcy projektu próbują odpowiedzieć na pytania m.in. o to, czy faktycznie przeprowadzane na giełdzie transakcje zapisane w wirtualnym świecie kodów binarnych mają wpływ na kształtowanie się środowiska? A także, czy poprzez wirtualne transakcje możemy pozbyć się rzeczywistych surowców z obiegu?
Twórcy „Transformera” stworzyli nie tylko aplikację służącą do zarządzania procesami zachodzącymi wyłącznie w przestrzeni binarnej, ale także zaprojektowali całkiem abstrakcyjną mechanikę działania maszyny, którą oparli na własnej wyobraźni. Funkcjonalność „Transformera” inspirowana jest więc dadaistyczną koncepcją maszyn niemożliwych oraz architekturą wyobrażoną autorstwa Manuela Grossa.
Zobacz również
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bit Explorers Research Team tworzy trzech przyjaciół, artystów, pasjonatów sztuki generatywnej, innowacji technologicznych i ekologii, którzy od wielu lat pracują w obszarze nowych mediów, zarówno w sferze praktyki twórczej, jak i edukacji artystycznej.
Bit Explorers Research Team to:
- dr Wojciech Kukuczka – lider zespołu, specjalizujący się w fotografii, multimediach i filmie,
- Jacek Czarkowski – artysta multimedialny, autor czołówek i scenografii do filmów,
- Marek Straszak – artysta wizualny, wykładowca Animacji na Collegium Da Vinci w Poznaniu.
Projekt „Transformer” jest realizowany z grantu Ministra Kultury oraz Urzędu Miasta Katowice, w ramach zespołu badawczego na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego.
Zdjęcia: mat. pras.
PS „Toxic Influence: The Dark Side of Dove”: Greenpeace zwraca uwagę na skalę zanieczyszczeń plastikiem przez Unilever
Greenpeace w kampanii „Toxic Influence”, która nawiązuje do „Real Beauty” od Dove, zwraca uwagę na skalę zanieczyszczenia środowiska plastikiem przez Unilever, właściciela marki kosmetycznej.