Trefl wchodzi w sektor gier mobilnych

Firma Trefl, dobrze znana w Polsce z produkcji puzzli i gier planszowych, rozszerza swoje portfolio o gry mobilne, które będą dostępne w aplikacjach Google Store i Apple Store. Już we wrześniu 2023 roku będzie miała premierę pierwsza gra mobilna oparta na planszówkowym bestsellerze, grze SPY GUY.
O autorze
2 min czytania 2023-07-04

Warto przy okazji wspomnieć, że to nie pierwszy kontakt Treflików (głównego brandu Trefla), z wirtualnym światem. Na początku 2023 roku, dzięki współpracy z RedDeerGames, Trefliki pojawiły się na konsolach Nintendo.

– Rodzina Treflików to dla nas kluczowy brand, oparty na animacji dla dzieci stworzonej w KAZstudiu i jednym z naszych strategicznych celów jest rozwój tego brandu w kraju i za granicą. Wejście w sektor gier mobilnych daje nam ogromne możliwości dotarcia, z tym oraz innymi własnymi brandami, do odbiorców na całym świecie. To duży krok w rozwoju nie tylko Trefla, ale też całej Grupy Trefl. – mówi Kazimierz Wierzbicki, Właściciel i Założyciel Grupy Trefl. 


Gry będą wydawane pod brandem Trefl eGames i jak zapowiada producent, podobnie jak tradycyjne gry planszowe, poza tym, że będą świetną rozrywką i będą wpisywały się w trendy najchętniej pobieranych aplikacji, będą miały charakter edukacyjny – rozwijały spostrzegawczość, czy uczyły dobrych nawyków. Pierwsze gry będą służyły do szybkich rozgrywek, natomiast na koniec roku planowana jest premiera Treflix Endless Runner, gra z bardzo popularną mechaniką wyścigu,  przeznaczona nawet do dwu, trzygodzinnego grania. Większe produkcje, w tym gra fabularna, zaplanowane są na lata 2024-2025.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wystarczy spojrzeć na globalny przychód z gier mobilnych, który w ubiegłym roku wyniósł 167 bln dolarów, żeby zrozumieć, jak wielki potencjał jest w tym sektorze, a wiemy, że on stale rośnie. Dla nas to oczywisty i naturalny kierunek w rozwoju oferty. Tworząc aplikacje z grami, chcemy korzystać z naszych najlepszych gier planszowych (jak Spy Guy), dzięki czemu dzieci będą mogły zabrać swoją ulubioną grę w podróż, do samolotu, samochodu, czy pociągu. Bardzo dużą uwagę przywiązujemy do tego, żeby to były produkty bezpieczne dla dzieci i rozwijające – mówi Jacek Behnke, Prezes Zarządu Trefl S.A. 

W skład Trefl eGames wchodzi pięcioosobowy zespół, składający się z programistów, game designerów i grafików. Na czele zespołu stanęła Marta Frankel-Dominik, przez ostatnie dwa lata w roli dyrektora działu odpowiedzialna za rozwój wydawniczych gier na Nintendo Switch, Microsoft Xbox oraz Sony Playstation. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Branża gamedev od zawsze mnie fascynowała, a od czterech lat miałam okazję pracować z największymi graczami na tym rynku. Możliwość tworzenia od postaw sektora eGames w Treflu, marki obecnej w każdym polskim domu i organizacji o tak głębokich tradycjach, jest dla mnie niesamowitym zaszczytem i ekscytującym wyzwaniem. Znam ten rynek bardzo dobrze i wiem, że to, co przygotowujemy, będzie świetną ofertą dla dzieci i rodziców – mówi Marta Frankel-Dominik.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Trefl nie zapomniał o swoim najliczniejszym gronie fanów, miłośnikach puzzli. W planach są także aplikacje do wirtualnego układania puzzli, zarówno dla najmłodszych, jak i dla dorosłych, o wysokim stopniu trudności. Poza telefonami,  gry będzie można pobrać również na tablety. Wszystkie tytuły będą dostępne w 11 wersjach językowych.

PS Robert Makłowicz i Make Life Harder promują grę towarzyską Trefla

Marka Trefl postanowiła zakończyć zeszły rok mocnym akcentem reklamowym, zapraszając do współpracy przy promocji gry towarzyskiej „Po prostu P” Roberta Makłowicza i duet Make Life Harder.