Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Triggery w kampaniach digitalowych – zmniejsz koszt i zwiększ efektywność prowadzonej komunikacji

Triggery w kampaniach digitalowych – zmniejsz koszt i zwiększ efektywność prowadzonej komunikacji
Wykorzystanie triggerów w reklamie digitalowej jest skuteczną metodą na zwiększenie efektywności prowadzonych działań, a także na zoptymalizowanie wydawanego budżetu. Na czym polega ta strategia i dlaczego koniecznie warto wziąć ją pod uwagę w przyszłych kampaniach?
O autorze
3 min czytania 2022-07-22

Trigger, inaczej wyzwalacz, to pewnego rodzaju sygnał wpływający na zmianę ustawień prowadzonej kampanii reklamowej. Może to być jedna wartość lub zakres wartości dowolnego parametru, w oparciu o który prowadzona jest kampania. Przykładowo prowadzisz kampanię produktów-zabawek skierowanych do dzieci w wieku szkolnym. Najlepszym momentem do wyświetlenia im reklamy może być okres pomiędzy 14:00 a 17:00, kiedy skończyły one szkołę, a nie zabrały się jeszcze za odrabianie pracy domowej. W tym czasie są one skupione na korzystaniu z urządzeń elektronicznych i konsumowaniu treści, w tym przekazu reklamowego. W takim przypadku dzięki triggerom (dana godzina) możesz ustawić dokładny czas startu i zakończenia kampanii, która będzie się cyklicznie wyświetlała.

Wyzwalaczem mogą być praktycznie wszelkie dostępne dane, jak godzina i pora dni, aktualna pogoda, natężenie ruchu, czas pozostały do końca oferty specjalnej, czy nawet zmiany kursów walutowych i wyniki wyborów.

Dlaczego warto stosować triggery w kampaniach?

Wykorzystywanie triggerów w prowadzonych kampaniach to skuteczny sposób na budowanie efektywnej komunikacji z grupą docelową marki. Zastosowanie scenariuszy interakcji użytkownika z wyzwalaczami przede wszystkim pozwala:

  • zwiększyć efektywność prowadzonych działań i jednocześnie zoptymalizować budżet poprzez wyświetlanie reklam konkretnym odbiorcom w określonych sytuacjach i przy spełnionych warunkach, jak np. odpowiednia pora dnia czy panujące warunki atmosferyczne – odbiorcy bardzo doceniają reklamę kontekstową i wyświetlaną w idealnym dla nich momencie.
  • wpływa pozytywnie na działania brandingowe dzięki przyjaznej i dopasowanej do odbiorcy komunikacji przedstawiającej produkt. Zastosowanie triggerów pozwala spersonalizować przekaz reklamowy i zwiększyć stopień jego zapamiętania przez potencjalnych klientów.
  • poszerzyć grono odbiorców komunikacji marki. Wykorzystanie triggerów umożliwia znalezienie dodatkowych segmentów potencjalnych klientów poprzez dobrze ustrukturyzowaną komunikację.

DCO i optymalizacja komunikacji dzięki triggerom

Zastosowanie triggerów w reklamie internetowej pozwala nie tylko na wykorzystanie prostego sygnału wyzwalającego wyświetlanie się kampanii, ale także na budowanie poszerzonych scenariuszy komunikacji. Jednym z wyzwalaczy w ramach takich scenariuszy może być reakcja odbiorcy na wyświetlany mu przekaz reklamowy – w zależności od niej system automatycznie wybierze dla różnych użytkowników inny schemat dalszej komunikacji i interakcji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bardzo często w połączeniu z trigerrami wykorzystywane jest tzw. DCO (dynamic creative optimization). Algorytmy wykorzystywane w DCO generują w czasie rzeczywistym spersonalizowany przekaz reklamowy. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji system dokładnie analizuje, która treść i kreacja będzie najlepsza dla danego użytkownika i następnie ją dostosowuje pod niego przed wyświetleniem.

Dzięki wykorzystaniu DCO i triggera w postaci reakcji odbiorcy na reklamę można przypisać danego użytkownika do wybranego segmentu z konkretną treścią reklamową. Przykładowo taka strategia może zawierać poniższe 3 etapy. Na pierwszym z nich należy określić, czy dany użytkownik, który nie zareagował na komunikat reklamowy, powinien zostać wykreślony z grupy docelowej, czy też nie. Następnie odbiorca przenoszony jest do innego segmentu w celu wyświetlenia mu zmienionej kreacji i treści. Jeśli tu również nie nastąpi żadna reakcja, użytkownik zostanie wykluczony z grupy docelowej w celu optymalizacji budżetu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1 etap: zapoznania się z marką

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

2 etap: „reaktywacja”, koncentruje się na zaletach produktu

3 etap: „reanimacja”, ostateczna próba wzbudzenia zainteresowania produktem

We wspomnianym scenariuszu wykorzystującym triggery, na podstawie pierwszej reakcji na przekaz reklamowy użytkownik zostaje przypisany do określonej grupy w zależności od stopnia zainteresowania produktem. Następnie w zależności od jego wskaźnika zaangażowania może on zostać przeniesiony do kolejnej grupy. Dzięki takiemu kilkupoziomowemu scenariuszowi z jednej strony nie odrzucisz na wstępie użytkowników, którzy zignorowali Twoją pierwszą wiadomość i dasz im szansę na późniejszą konwersję, a z drugiej strony będziesz w stanie w dłuższej perspektywie zmniejszyć budżet przepalany na nieefektywne wyświetlenia.

Wykorzystanie synergii DCO i triggerów reklamowych pozwala na:

  • stopniowy rozwój świadomości marki i wiedzy klientów o produkcie;
  • progresywne działania ukierunkowane na niezainteresowanych reklamą użytkowników w celu wykluczenia ich z grupy targetowej;
  • w dłuższej perspektywie na dezaktywację i wykluczenie niezainteresowanych marką i produktem klientów w celu optymalizacji budżetu reklamowego.

Wykorzystaj triggery w kampaniach dzięki Hybrid.ai

Jak wspomniano wyżej, w ramach triggerów można wykorzystywać przeróżne dostępne dane. Dzięki temu możliwy jest praktycznie nieograniczony wachlarz personalizacji kierowanego przekazu. Tego typu wyzwalacze, targetowanie i personalizację prowadzanych kampanii umożliwia ekosystem reklamowy spółki Hybrid.ai. W jego ramach możesz wykorzystać m.in. triggery:

Zastosowanie tego typu triggerów w prowadzonych kampaniach reklamowych znacząco pomaga efektywniej wydawać budżety, wpływa korzystnie na rozpoznawalność marki i zaangażowanie się i lojalność odbiorców.

 

Hybrid.ai jest międzynarodową firmą adtechową, działającą obecnie na kilku rynkach. Dostarcza ona nowoczesne rozwiązania mające na celu m.in. wsparcie w prowadzeniu i zarządzaniu kampaniami reklamowymi w wielu kanałach, analizowaniu wyników działań, targetowaniu reklam, czy też zarządzaniu danymi klientów. Hybrid.ai oferuje także innowacyjne autorskie formaty reklamowe, charakteryzujące się wysoką efektywnością i nowymi możliwościami dotarcia do konsumenta.

Więcej informacji na temat Hybrid.ai i oferowanych przez spółkę rozwiązań znajduje się na stronie www.hybrid.ai.

 

Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai.