Cyfrowe Paszporty Produktów, dostępne po zeskanowaniu kodu QR lub kliknięciu linku prowadzącego do platformy e-commerce, zawierają m.in. informacje na temat tkanin, z których uszyto produkt i fabryk, w których powstają poszczególne elementy bielizny. Ponadto uruchamiając Cyfrowy Paszport, konsumenci uzyskają dostęp również do wiadomości o źródłach pochodzenia materiałów, tkanin, łańcuchach dostaw, i certyfikacji.
Zobacz również
Jako pierwsze w Cyfrowy Paszport Produktu wyposażone zostały modele biustonoszy Amourette, a w przyszłości planowane jest rozszerzenie tej funkcjonalności na kolejne linie. W ten sposób Triumph stawia na jakość, przejrzystość i odpowiedzialność.
– Biustonosz to złożony produkt. Od różnorodnych koronek pozyskiwanych z wielu krajów po zaawansowane komponenty projektu – każdy element biustonosza wymaga starannego doboru odpowiednich dostawców i dbałości o szczegóły. Cyfrowy Paszport Produktu to nasz sposób na umożliwienie konsumentom zrozumienia pełnej ścieżki zakupu. Stale rozwijamy metody zwiększania świadomości o pochodzeniu produktów, które oferujemy, a ten krok jest kluczowy w naszej misji zapewnienia przejrzystości i odpowiedzialnych praktyk w całym łańcuchu dostaw – mówi Vera Galarza, Global Head of Sustainability w Triumph.
W ramach wdrażania Cyfrowego Paszportu Produktu Triumph nawiązał współpracę z partnerem zajmującym się ograniczaniem emisji dwutlenku węgla i jego wpływu na środowisko, firmą Vaayu.
PrzeglądTygodnia [11.02-17.02.25]: Karol Paciorek w #InfluLAB, zaręczyny w stylu LEGO, upoluj bilet na IAB HowTo: Wideo Marketing
Zdjęcia: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Cyfrowy Paszport Produktu – rewolucja w zakupach?
Ze 100 miliardów wyprodukowanych ubrań każdego roku, aż 92 miliony ton trafia do wysypisk śmieci. Gwałtowny rozwój e-commerce pociągnął za sobą znaczne konsekwencje dla środowiska. W 2020 roku – kiedy cały świat przerzucił się na zakupy online – wysyłka i zwroty produktów odpowiadały za 37% ogólnych emisji gazów cieplarnianych. Liczby jasno pokazują, że nasza wygoda zakupowa to znaczne koszty dla ekologii. Europa zaczęła więc w tym temacie działać, aby zwiększyć świadomość konsumentów o wpływie produktów na środowisko podczas decyzji zakupowych.