Apple ureguluje zaległe podatki, a Google zapłaci za naruszenia przepisów o ochronie konkurencji – ogłosił we wtorek, 10 września br. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W efekcie firma stworzona m.in. przez Steve’a Jobsa musi uregulować karę w wysokości 13 mld euro na rzecz Irlandii, w której dopuszczał się fałszowania orzeczeń podatkowych.
Sprawa w TSUE przeciwko Apple toczyła się od niemal dekady, bo od 2016 roku i teraz wreszcie znalazła swój finał. Rezultatem podtrzymania decyzji przez organ interpretujący prawo Unii Europejskiej będzie potężny zastrzyk finansowy na rzecz budżetu Irlandii. Według doniesień brytyjskiej agencji informacyjnej Reuters, przedstawiciele amerykańskiej firmy skomentowali wyrok słowami: „Nakaz przeczy rzeczywistości i zdrowemu rozsądkowi”.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Google z karą w wysokości 2,4 mld euro
10 września TSUE wydał również ostateczną decyzję odnośnie Google, które zostało oskarżone m.in. o faworyzowanie w wyszukiwarce rezultatów własnej porównywarki produktów w stosunku do wyników konkurencyjnych narzędzi. Sprawie nadano bieg w 2017 roku, jednak swój finał znalazła dopiero teraz. Kolejnym zarzutem wobec Google są liczne nadużycia pozycji dominującej, czego efektem miało być ograniczenie mniejszym firmom szansy na rozwój. Wyrok TSUE mówi o konieczności zapłacenia przez Google kwoty rzędu 2,4 mld euro.
Całą treść decyzji TSUE w sprawie Google i Apple przeczytasz TUTAJ.
Zdjęcie główne: Freepik
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
PS Ponad 1,8 miliarda euro kary dla Apple od Komisji Europejskiej
Komisja Europejska nałożyła na Apple karę w wysokości ponad 1,8 miliarda euro za nadużywanie swojej dominującej pozycji na rynku dystrybucji aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki wśród użytkowników iPhone’a i iPada („użytkownicy iOS”) za pośrednictwem App Store.
Słuchaj podcastu NowyMarketing