TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ubrania Do Oddania i Decathlon Polska na ścieżce ku cyrkularności

Marka Ubrania Do Oddania, we współpracy z Decathlon Polska, rozpoczyna pilotażowy projekt zbierania niepotrzebnych ubrań w sklepach Decathlon w Gdańsku oraz w Rumii. Wszystko po to, aby w kolejnym kroku dać im drugie życie.
O autorze
2 min czytania 2023-06-28

Racjonalne gospodarowanie zasobami to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoją firmy, zwłaszcza z branży odzieżowej. Nawet 80% emisji CO2 powstaje do momentu dostarczenia rzeczy na sklepową półkę. Świadome gospodarowanie tym, co konsumenci uznają za zbędne, a tym samym przywrócenie tych rzeczy do ponownego obiegu, to istotny krok na ścieżce oszczędzania i rekompensowania zużywanych zasobów.

– Z dużą satysfakcją przyjęliśmy propozycję wspólnego budowania cyrkularnego obiegu dla niepotrzebnych tekstyliów z marką Decathlon. Świadomość wykorzystywania zasobów planety do produkcji rzeczy w pierwszym obiegu i konieczność działań redukujących ten fakt, to pierwszy sygnał dla zespołu Ubrania Do Oddania, że potencjalny partner nie tylko myśli o zmianach, ale po prostu się nimi staje. Być częścią tych procesów to dla nas nadrzędna misja realizowanych projektów. Do tej pory zebraliśmy już 1 697 521 kg ubrań i co chwilę ta liczba się powiększa. Cieszymy się, że do grona naszych partnerów dołącza Decathlon i wspólnie będziemy działać na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Przemysław Kwiatkowski, w Ubrania Do Oddania odpowiedzialny za współpracę z markami modowymi.

Drugi obieg ubrań, to element strategii wielu marek i firm, które są świadome swojego negatywnego wpływu na sytuację środowiskową. W latach 2000–2015 produkcja wyrobów włókienniczych na świecie wzrosła niemal dwukrotnie, a do 2030 r. konsumpcja odzieży i obuwia ma wzrosnąć o 63% – z 62 mln ton obecnie do 102 mln ton w 2030 r. Dlatego tak kluczowe jest adresowanie i realizacja celów, które zbliżają marki do przejścia z gospodarowania liniowego na cyrkularne. Ambicją strategii Europejskiego Zielonego Ładu jest przejście na gospodarowanie o obiegu zamkniętym przy jednoczesnym zachowaniu zrównoważonego wzrostu, neutralnego dla klimatu, energo- i zasobooszczędnego, którego rezultatem ma być osiągnięty poziom zero emisyjności w 2050 roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Działania związane ze zrównoważonym rozwojem w Decathlon Polska widoczne są na wielu płaszczyznach – mówi Urszula Fabianiak, Managerka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Decathlon Polska.

– Mierzymy i redukujemy nasz ślad węglowy (w 2022 r. ograniczyliśmy naszą emisję aż o 8 proc. w porównaniu do 2021 r.!), nasze sklepy zasilamy certyfikowaną energią odnawialną, sadzimy lasy, minimalizujemy zużycie plastiku, a także promujemy ekomobilność wśród naszych pracowników. Jako prawdziwi sportowcy nie poprzestajemy jednak na tym i podnosimy sobie poprzeczkę, dając naszym klientom więcej możliwości na włączenie się w proces „zielonej transformacji”. Już teraz w sklepach oferowane są produkty 2nd Life czy EcoDesign, a także usługi Rent czy Serwis, które przedłużają życie naszych produktów i promują idee sharing economy. Współpraca z Ubrania Do Oddania to nasz kolejny krok w promowaniu rozwiązań cyrkularnych – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niepotrzebne ubrania można oddawać już od 29 maja 2023 roku w trzech sklepach Decathlon Polska na Pomorzu:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Decathlon Kartuska, ul. Szczęśliwa 1 w Gdańsku,

– Decathlon Rumia, ul. Grunwaldzka 110 w Rumii,

– Decathlon Przymorze, ul. Obrońców Wybrzeża 1 w Gdańsku.

Każdy kilogram przekazanej odzieży to złotówka wspierająca konto gdyńskiego schroniska dla bezdomnych zwierzaków ze Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt CIAPKOWO w Gdyni.

PS Decathlon i Przestrzeń wprowadzają WF na maturę

W okresie maturalnym, w Gazecie Wyborczej pojawił się arkusz maturalny z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi z… wychowania fizycznego! Celem akcji „Wprowadźmy WF na maturę” było podniesienie rangi sportu w kształceniu młodych Polaków. Dlaczego? Bo WF to przedmiot traktowany w naszej edukacji po macoszemu.