UNICEF Finlandia apeluje o pomoc dla dzieci w Ukrainie. Billboardy informują o każdym alercie

kampania OOH UNICEF Finlandia Ukraina
UNICEF Finlandia w brutalnej kampanii przypomina, że wojna w Ukrainie wciąż trwa. Na ekranach OOH w Helsinkach pojawiają się komunikaty informujące w czasie bieżącym o kolejnych nalotach.
O autorze
1 min czytania 2025-11-04

W związku z trwającą w Ukrainie wojną, UNICEF Finlandia zwraca szczególną uwagę na cierpienie dzieci, dla których naloty to codzienność. Ataki niszczą ich domu, szkoły, ale także infrastrukturę czy systemy grzewcze. Dla najmłodszych to życie w ciągłym stresie i strachu.

Jak pokazują statystyki, od początku wojny zniszczono ponad dwa miliony domów, a aż 1,45 miliona dzieci było zmuszonych do przerwania edukacji. Dzieci słyszą codziennie około 20 alertów.

Kampania OOH z misją

W Helsinkach pojawiły się cyfrowe billboardy, na których wyświetlane są komunikaty „Dzieci na Ukrainie wciąż potrzebują wsparcia”, informujące w czasie bieżącym o kolejnych nalotach w Ukrainie. Aby godzina ataków była jak najbardziej aktualna, UNICEF Finlandia korzysta z danych z aplikacji Air Alarm, która obejmuje sześć największych miast Ukrainy.

W związku z tym, że zbliża się kolejna mroźna zima, UNICEF zachęca również do dokonywania wpłat, które umożliwią organizacji odbudować schrony czy systemy grzewcze, a także zapewnić wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego czy przekazać ciepłe ubrania dla dzieci.

Dzięki dotychczasowemu wsparciu UNICEF i darczyńców w latach 2024–2025:

  • prawie 5,8 miliona Ukraińców otrzymało czystą wodę,
  • ponad 5 milionów dzieci i kobiet otrzymało opiekę zdrowotną,
  • prawie 3 miliony osób otrzymało wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego,
  • ponad 1,45 miliona dzieci otrzymało edukację. 

W akcję zaangażowane są największe firmy OOH w kraju, m.in. JCDecaux, Bauer Media Outdoor, Ocean Outdoor, Mediateko i Outshine. Wszystkie uczestniczą w niej pro bono.

Za rozwiązanie technologiczne odpowiada SipuliGroup.

– Ta kampania to doskonała okazja, aby wykorzystać cyfrową reklamę zewnętrzną do wsparcia ważnej sprawy. Rozwiązania wizualne i techniczne zostały wykorzystane do promowania wspólnego celu w wyjątkowy sposób – mówi Peter Green, projektant z kolektywu SipuliGroup.

Więcej informacji znajduje się na stronie.

PS Demagog i IMM: Antyukraińska propaganda w polskojęzycznym internecie [RAPORT]

PS2 „The Revived”: AI tworzy ukraińską drużynę olimpijską, której członkowie zginęli w wojnie