W związku z trwającą w Ukrainie wojną, UNICEF Finlandia zwraca szczególną uwagę na cierpienie dzieci, dla których naloty to codzienność. Ataki niszczą ich domu, szkoły, ale także infrastrukturę czy systemy grzewcze. Dla najmłodszych to życie w ciągłym stresie i strachu.
Jak pokazują statystyki, od początku wojny zniszczono ponad dwa miliony domów, a aż 1,45 miliona dzieci było zmuszonych do przerwania edukacji. Dzieci słyszą codziennie około 20 alertów.
Kampania OOH z misją
W Helsinkach pojawiły się cyfrowe billboardy, na których wyświetlane są komunikaty „Dzieci na Ukrainie wciąż potrzebują wsparcia”, informujące w czasie bieżącym o kolejnych nalotach w Ukrainie. Aby godzina ataków była jak najbardziej aktualna, UNICEF Finlandia korzysta z danych z aplikacji Air Alarm, która obejmuje sześć największych miast Ukrainy.


W związku z tym, że zbliża się kolejna mroźna zima, UNICEF zachęca również do dokonywania wpłat, które umożliwią organizacji odbudować schrony czy systemy grzewcze, a także zapewnić wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego czy przekazać ciepłe ubrania dla dzieci.
Dzięki dotychczasowemu wsparciu UNICEF i darczyńców w latach 2024–2025:
- prawie 5,8 miliona Ukraińców otrzymało czystą wodę,
 
- ponad 5 milionów dzieci i kobiet otrzymało opiekę zdrowotną,
 
- prawie 3 miliony osób otrzymało wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego,
 
- ponad 1,45 miliona dzieci otrzymało edukację.
 
W akcję zaangażowane są największe firmy OOH w kraju, m.in. JCDecaux, Bauer Media Outdoor, Ocean Outdoor, Mediateko i Outshine. Wszystkie uczestniczą w niej pro bono.
Za rozwiązanie technologiczne odpowiada SipuliGroup.
– Ta kampania to doskonała okazja, aby wykorzystać cyfrową reklamę zewnętrzną do wsparcia ważnej sprawy. Rozwiązania wizualne i techniczne zostały wykorzystane do promowania wspólnego celu w wyjątkowy sposób – mówi Peter Green, projektant z kolektywu SipuliGroup.
Więcej informacji znajduje się na stronie.