BOW RE:TIED to projekt łączący dwie dotychczas odległe dziedziny – wysoką modę i recykling używanej odzieży. Efektem współpracy firmy VIVE Textile Recycling i jednego z najbardziej cenionych polskich projektantów Mariusza Przybylskiego jest unikatowa kolekcja ekskluzywnych much stworzona z materiałów pochodzących z recyklingu tekstyliów.
Mariusz Przybylski jest pomysłodawcą projektu BOW RE:TIED. Nazwa projektu to gra słów: BOW TIE i REcycling z czego powstało BOW RE:TIED (mucha ponownie związana).
Zobacz również
– Idea recyklingu tekstyliów jest mi bardzo bliska, nadawanie drugiego życia starym ubraniom, biżuterii czy tkaninom to droga, którą podążam już kilka lat. Zawsze też podkreślam, że lubię w swojej pracy skrajności czyli lubię łączyć rzeczy pozornie do siebie niepasujące. Taki jest właśnie z pomysłem przełożeniem recyklingu na eleganckie muchy. Z VIVE Textile Recycling zrobiliśmy kilka ciekawych projektów dotyczących nurtu Textile Upcycling, jak Transplantacja, Adaptacja i stylizacje zawodników w projekcie Re:Aktywacja. BOW RE:TIED jest kontynuacją tej współpracy – tłumaczy Mariusz Przybylski.
Zaangażowanie w działania z zakresu recyklingu tekstyliów to swoiste DNA Grupy VIVE, która od 26 lat stale poszukuje nowych metod przetwarzania i pełnego wykorzystywania tekstyliów, w wyniku czego powstają produkty o wartości wyższej niż przetwarzane surowce.
– Szyta na miarę innych czasów, innych mód, innych gustów i innych nas. Taka jest właśnie nasza mucha. Upcycling łamie stereotypy i ukazuje solidarność ze sztuką tworzenia dzieł godnych uwagi z rzeczy pozornie niepotrzebnych. To nowa tendencja w świecie biznesu będąca redefinicją klasycznej elegancji. Grupa VIVE z Mariuszem Przybylskim po raz kolejny udowadnia, że surowce są wszędzie, a jedynym ograniczeniem ich ponownego wykorzystania jest wyłącznie nasza wyobraźnia – mówi Agnieszka Servaas, prezes Zarządu VIVE Management.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.
PS2
Marka odzieżowa Reima stworzyła ubrania dla dzieci, które można poddać recyklingowi.
PS3
Holenderska marka MUD Jeans oferuje swoim klientom usługę „Lease A Jeans”, czyli wypożyczanie dżinsów za niewielką miesięczną opłatę. Celem programu jest promowanie filozofii circular fashion.