Upoluj bilet na IAB HowTo: Digital OOH [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Digital OOH [KONKURS]

W dobre ręce oddamy 2 bilety na wydarzenie. Sprawdź, jak i kiedy je upolować.

Sprawdzam

Unilever apeluje do biznesu i rządów o zharmonizowanie strategii klimatycznych [RAPORT]

Unilever materiał prasowy
Jak biznes i państwa mogą wzajemnie się wspierać, by przyspieszyć działania na rzecz klimatu? Raport Unilevera pokazuje, że łączenie strategii firm z krajowymi planami klimatycznymi, przy wsparciu celów rządowych, pozwala szybciej osiągać rezultaty.
O autorze
2 min czytania 2025-10-08

Unilever, chcąc osiągnąć cele klimatyczne wyznaczone do 2030 roku, koncentruje działania na obszarach mających największy wpływ na działalność firmy oraz jej łańcuch wartości. W tym celu opracowany został Plan Działań na rzecz Transformacji Klimatycznej (Climate Transition Action Plan, CTAP), który przedstawia kluczowe działania i planowane inwestycje, mające przyspieszyć osiągnięcie krótkoterminowych celów redukcji emisji. 

Tempo realizacji działań klimatycznych Unilevera zależy w dużej mierze od sprzyjających regulacji i warunków rynkowych. Dlatego firma działa na rzecz zmian systemowych, które pozwalają przyspieszyć transformację w całym sektorze.

Nowy raport Unilevera, opracowany we współpracy z firmą doradczą ERM, pokazuje, jak współpraca biznesu i rządów może przyspieszyć globalne przejście na gospodarkę neutralną klimatycznie poprzez lepsze dopasowanie strategii. Dokument pokazuje, w jaki sposób plany transformacji firm i krajowe zobowiązania klimatyczne (Nationally Determined Contributions, NDC) mogą się wzajemnie wspierać, ilustrując to przykładami działań Unilevera.

Pełny raport:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czas na wzmocnienie zobowiązań klimatycznych

Przed listopadowym szczytem klimatycznym ONZ COP30 w Brazylii, światowi liderzy mają przedstawić zaktualizowane NDC – plany wyznaczające cele klimatyczne poszczególnych państw do 2035 roku oraz sposoby ich realizacji. Ambicja i wdrożenie tych zobowiązań zdecyduje o tym, jak szybko świat będzie mógł obniżać emisje, jednocześnie ograniczając globalne ocieplenie do 1,5 stopnia Celsjusza i adaptując się do skutków zmian klimatu. 

Systemowe zmiany, do których wzywa Unilever w celu przyspieszenia redukcji emisji, będą oddziaływać na całe sektory i branże w łańcuchu wartości. Dlatego istotne jest, aby inne firmy również dążyły do wysokiej jakości NDC, które pomogą zniwelować lukę między przepływami kapitału a potrzebami transformacyjnymi. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak Unilever przyspiesza ambitne działania na rzecz klimatu

Redukcja emisji z sektora energetycznego, rolnictwa i chemicznego to obszary priorytetowe Planu Działań na rzecz Transformacji Klimatycznej (CTAP) Unilevera. Poniższe inicjatywy pokazują, jak firma wspiera priorytety NDCI, gdzie sprzyjające polityki klimatyczne pozwalają biznesowi działać szybciej i skuteczniej. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Wsparcie Indonezji w przejściu na czystą energię

    Unilever jako pierwszy w Indonezji sięgnął po biometan do zastosowań przemysłowych, zastępując nim gaz ziemny w zakładzie przetwarzania oleju palmowego. Rozwiązanie to zmniejsza emisje, wspiera transformację energetyczną kraju i zapobiega uwalnianiu metanu do atmosfery.

    • Rolnictwo regeneratywne w Brazylii

      Spożywcza część biznesu Unilever i CJ Selecta zainwestowały 5 milionów euro w program Renova Terra, który promuje rolnictwo regeneratywne na polach soi w Brazylii. Celem firmy jest przekształcenie 45 000 hektarów w praktyki rolnictwa regeneratywnego do 2030 roku. Pozwoli to pozyskiwać nawet 90% soi wykorzystywanej w majonezie Hellmann’s w Brazylii z upraw o niższym wpływie środowiskowym.

      • Przyspieszenie transformacji w indyjskim przemyśle chemicznym 

        Unilever wspiera dekarbonizację indyjskiego przemysłu chemicznego, zastępując w produktach do pielęgnacji domu surowce kopalne odnawialnymi i z recyklingu. Poprzez Hindustan Unilever, firma przewodniczy grupie roboczej powołanej przez rząd Indii w ramach G20, opracowującej plan działań na rzecz zrównoważonej produkcji chemicznej. To ważny krok do osiągnięcia zerowej emisji netto przez Indie do 2070 roku. 

        • Współpraca z dostawcami w zakresie umów zakupu energii (PPA)

          Zachęty polityczne w Indiach doprowadziły do ​​najniższych na świecie taryf za energię słoneczną i pobudziły znaczące inwestycje sektora prywatnego w OZE. Unilever podpisał pionierską umowę PPA na dostawy energii słonecznej do 32 lokalizacji, w tym do fabryk własnych Unilevera oraz do fabryk dziesięciu partnerów. Projekt ma przynieść 25% oszczędności kosztów w ciągu 20 lat i pozwoli uniknąć emisji 28 000 ton CO₂ rocznie. Kluczowe dla osiągnięcia tego celu było silne wsparcie rządu, który zwolnił pierwszych użytkowników z opłat przesyłowych. 

          – Raport Unilevera pokazuje, co dzieje się, gdy strategie firm i krajowe zobowiązania zaczynają działać w zgodzie. Dopasowanie planów transformacji przedsiębiorstw do NDC ujawnia zarówno potencjał, jak i trudności wynikające z tej współpracy. Zadanie na przyszłość jest jasne: zniwelować różnice, budować poczucie odpowiedzialności i przekształcić zgodność działań w przyspieszenie transformacji – mówi Christiana Figueres, Była Sekretarz Wykonawcza UNFCCC.

          źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko