Unilever zmniejszył koszty produkcji treści o 50% dzięki AI i technologii Digital Twin

Unilever zmniejszył koszty produkcji treści o 50% dzięki AI i technologii Digital Twin
Unilever wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia sesji zdjęciowych produktów w środowisku wirtualnym. Firma zapewnia, że tworzone w ten sposób obrazy są generowane dwa razy szybciej, a koszt produkcji treści jest niższy o 50%. 
O autorze
1 min czytania 2025-03-20

W ramach globalnej strategii GAP 2030 (Growth Action Plan) Unilever dąży do transformacji marketingu, której efektem będzie uwolnienie pracowników od żmudnych zadań, w których może wspomóc ich AI i przekierowanie ich czasu na działania istotne z punktu widzenia strategicznego rozwoju marek i firmy.

Takie podejście umożliwia wykorzystanie narzędzia NVIDIA Omniverse – technologii tworzącej fotorealistyczne odpowiedniki produktów, zawierające wszelkie warianty, etykiety i formaty językowe w jednym pliku. Stworzone w ten sposób materiały mogą być wykorzystane we wszystkich kanałach komunikacyjnych – od telewizji, po e-commerce znacząco usprawniając pracę zespołu marketingu. 

Dzięki wykorzystaniu AI, Unilever jest w stanie stworzyć cyfrowego bliźniaka każdego swojego produktu z realistycznym oświetleniem, cieniami oraz dowolnymi strukturami bez konieczności posiadania fizycznego studia fotograficznego. 

Sukces nowego podejścia

Unilever wdrożył tę technologię początkowo w dziale Beauty & Wellbeing, gdzie pilotażowo wykonano sesje dla produktów TRESemmé, Dove, Vaseline i Clear. Testy zakończyły się osiągnięciem do 55% oszczędności kosztów i 65% szybszym czasem produkcji materiałów, co przełożyło się na podwojenie współczynnika kliknięć i trzykrotne wydłużenie czasu zaangażowania odbiorców.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To, co kiedyś było złożonym i powolnym procesem, zamieniliśmy na system, który pozwala naszemu zespołowi skupić się na tym, co robi najlepiej – myśleniu kreatywnym, przekraczaniu granic oraz tworzeniu magii wokół naszych marek – mówi Esi Eggleston Bracey, Chief Growth and Marketing Officer w Unilever.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko