W ramach globalnej strategii GAP 2030 (Growth Action Plan) Unilever dąży do transformacji marketingu, której efektem będzie uwolnienie pracowników od żmudnych zadań, w których może wspomóc ich AI i przekierowanie ich czasu na działania istotne z punktu widzenia strategicznego rozwoju marek i firmy.
Takie podejście umożliwia wykorzystanie narzędzia NVIDIA Omniverse – technologii tworzącej fotorealistyczne odpowiedniki produktów, zawierające wszelkie warianty, etykiety i formaty językowe w jednym pliku. Stworzone w ten sposób materiały mogą być wykorzystane we wszystkich kanałach komunikacyjnych – od telewizji, po e-commerce znacząco usprawniając pracę zespołu marketingu.
Zobacz również
Dzięki wykorzystaniu AI, Unilever jest w stanie stworzyć cyfrowego bliźniaka każdego swojego produktu z realistycznym oświetleniem, cieniami oraz dowolnymi strukturami bez konieczności posiadania fizycznego studia fotograficznego.
Sukces nowego podejścia
Unilever wdrożył tę technologię początkowo w dziale Beauty & Wellbeing, gdzie pilotażowo wykonano sesje dla produktów TRESemmé, Dove, Vaseline i Clear. Testy zakończyły się osiągnięciem do 55% oszczędności kosztów i 65% szybszym czasem produkcji materiałów, co przełożyło się na podwojenie współczynnika kliknięć i trzykrotne wydłużenie czasu zaangażowania odbiorców.

Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– To, co kiedyś było złożonym i powolnym procesem, zamieniliśmy na system, który pozwala naszemu zespołowi skupić się na tym, co robi najlepiej – myśleniu kreatywnym, przekraczaniu granic oraz tworzeniu magii wokół naszych marek – mówi Esi Eggleston Bracey, Chief Growth and Marketing Officer w Unilever.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko