UODO: WSA oddalił skargę Morele.net. Kara prawie 4 mln zł za łamanie RODO utrzymana

UODO: WSA oddalił skargę Morele.net. Kara prawie 4 mln zł za łamanie RODO utrzymana
Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę Morele.net na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia 17 stycznia 2024 r. PUODO stwierdził w niej naruszenie przez Morele.net wielu przepisów RODO i w efekcie nałożył na spółkę karę pieniężną w wysokości ponad 3,8 mln złotych.
O autorze
1 min czytania 2024-09-24

Pierwszy wyrok WSA został uchylony przez Naczelny Sąd Administracyjny w lutym 2023 roku. Wówczas skarga Morele.net Sp. z o.o. na decyzję Prezesa UODO z dnia 10 września 2019 r. została oddalona. Nałożono też na spółkę karę finansową w wysokości ok. 2,8 mln zł.

W decyzji WSA z dnia 16 września 2024 r. czytamy przede wszystkim, że „Prezes UODO uwzględnił ocenę prawną i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone w wyroku NSA, bowiem dokonał ponownej oceny wniosku Morele.net o dopuszczenie i przeprowadzenie dowodu z opinii biegłego, dostatecznie uzasadnił odmowę uwzględnienia tego wniosku, wytworzył i włączył do akt postępowania wewnętrzny dokument stanowiący wnioski z analizy standardu środków bezpieczeństwa stosowanych przez spółkę”.

Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał, że pracownicy UODO dysponują dostateczną wiedzą i umiejętnościami w zakresie oceny środków technicznych i organizacyjnych zastosowanych przez administratora danych. Co więcej, w decyzji zaznaczono wystarczające uzasadnienie wyroku, jak również wysokości nałożonej na portal Morele.net kary pieniężnej.

Więcej na temat decyzji WSA przeczytasz TUTAJ >>

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: Freepik/Morelen.net

PS Prezes UODO ponownie ukarał spółkę Morele.net

Prezes UODO jeszcze raz przeanalizował naruszenie przepisów RODO w Morele.net, co było związane z dużym wyciekiem danych, i ponownie ukarał administratora. Tym razem kara wyniosła ponad 3,8 mln zł.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się