Bohaterem Up Up Hippo jest sympatyczny, nieco niezdarny hipopotam, który żeby się ruszyć potrzebuje do pomocy kilku plastikowych butelek. Zgniatając butelkę, gracz pomaga hipopotamowi latać, pływać, skakać i wreszcie ukończyć misję – wyrzucić plastikową butelkę do właściwego pojemnika. Up Up Hippo to prawdziwe edukacyjne wyzwanie: dzieci uczą się, że zgniecione opakowanie zajmuje mniej miejsca w śmietniku, a one same bawiąc się, dbają o naturalne środowisko. Interfejs i projekt graficzny zainspirowane są powietrzem i tym, co można z niego zrobić. Główny bohater jest balonem, a świat, w którym się porusza, jest pełen nadmuchiwanych elementów. Wygląd gry sugeruje, że to powietrze usunięte ze zgniecionej butelki napędza całą zabawę.
Czy świat można uratować jedną plastykową butelką?
Zobacz również
Z pewnością nie, ale jedna butelka może dać początek codziennej walce z nadmiarem śmieci wokół nas. Niezgniecione butelki plastikowe zwiększają o 80% objętość śmieci, co skutkuje częstszym transportem odpadów, gdyż śmieciarki zamiast śmieci, wożą powietrze. Mimo kampanii społecznych, bardzo trudno zmienić przyzwyczajenia dorosłych. Dlatego PepsiCo Polska, dla której agencja Deloitte Digital stworzyła aplikację, ma nadzieję, że wyzwania rzuconego przez Hippo podejmą się z dziećmi również rodzice.
Tematyka proekologiczna coraz częściej skierowana jest do najmłodszych. Dzieci najszybciej uczą się przez zabawę, a dzięki aplikacji Up Up Hippo zgniatanie butelek staje się przyjemnością – nie obowiązkiem. To prosta droga do kształtowania nawyku prawidłowego gospodarowania plastikowymi odpadami. Projekt Up Up Hippo wpisuje się w filozofię PepsiCo, w której korporacja zobowiązuje się dbać o naturalne zasoby poprzez wspieranie nauki i innowacyjności, a także szuka nowych sposobów na ograniczenie zużycia wody, ziemi, energii I opakowań.
Up Up Hippo dostępny jest na iOS i Android. #PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Więcej na YouTube i upuphippo.com.
Słuchaj podcastu NowyMarketing