Bordeaux jest niewątpliwie jednym z najpiękniejszych miast we Francji, słynącym z wielu zabytkowych miejsc, czego przykładem jest np. słynny Place de la Bourse, który odbija się w lustrze wody o powierzchni 3000 m2.
Brytyjskie linie lotnicze easyJet postanowiły wykorzystać ten fakt, by przypomnieć o swojej ofercie lotów do ponad 30 destynacji z tego francuskiego miasta i na części zabytkowego budynku umieściły wielki billboard. Wydawałoby się, że to nic specjalnego, lecz napis znajdujący się na reklamie jest…do góry nogami!
Zobacz również
Jest to oczywiście celowy zabieg linii lotniczych easyJet, które zachęcają mieszkańców oraz odwiedzających miasto Bordeaux do uwieczniania na zdjęciach odbicia billboardu w lustrze wody i zamieszania ich w mediach społecznościowych wraz z hashtagiem #UpsideTown. Twórca najpiękniejszego zdjęcia otrzyma bilet dla dwóch osoby do dowolnej destynacji, którą easyJet ma w swojej ofercie.
Za realizację odpowiada agencja Buzzman RP.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejny ciekawy przykład wykorzystania billboardu. Aviva w centrum Warszawy, obok skrzyżowania Alei Jerozolimskich i al. Jana Pawła II, umieściła pierwszy w Polsce billboard będący jednocześnie filtrem powietrza.
PS2
Marka Meaters postawiła na niekonwencjonalną promocję – reklamę 3D z ogromnym, 2-metrowym kabanosem, który wychodzi poza ramy billboardu.
PS3
Coca-Cola jako pierwsza marka, stworzyła pierwszy zmechanizowany billboard 3D.
PS4
Billboard 3D wykorzystała też marka United Cooling – przyciągała uwagę klientówogromną reklamą w kształcie nadgryzionego loda na patyku.