Z początkiem października br. weszły w życie przepisy wprowadzające system kaucyjny w Polsce. Cel jest prosty: skłonić konsumentów do zwracania opakowań plastikowych i szklanych do sklepów lub wrzucania ich do specjalnych automatów, a tym samym przyczynić się do lepszej selektywnej zbiórki surowców i ochrony środowiska naturalnego.
Zgodnie z przepisami, systemem kaucyjnym objęte zostały butelki o objętości do 3 litrów włącznie. Tymczasem Ustronianka wzbogaciła gamę produktów o wodę mineralną sprzedawaną w butelce o pojemności 3,001 l. Opakowanie to nie jest więc objęte kaucją, a produkt jest obecnie dostępny w sieci sklepów Kaufland Polska.
Zobacz również
Nie wiadomo, czy Ustronianka faktycznie miała na celu obejście nowych przepisów, czy jedynie zastosowała chwyt marketingowy, chcąc w ten sposób zyskać uwagę klientów. Jedno jest pewne: o sytuacji jest głośno, a zdjęcia gazetki reklamowej Kauflandu królują w social mediach.
PS „W pułapkach jednorazowości – czekając na kaucję – co Polacy wiedzą o nadchodzącym systemie kaucyjnym?” [RAPORT]
Słuchaj podcastu NowyMarketing