„Uuu… jaka ulga!”: Fundacja Rak’n’Roll przypomina, że na profilaktykę zawsze warto znaleźć czas

„Uuu… jaka ulga!”: Fundacja Rak’n’Roll przypomina, że na profilaktykę zawsze warto znaleźć czas
Kampania „Dzień na U” Fundacji Rak’n’Roll pokazuje, że profilaktyka to nie tylko obowiązek – to moment ulgi, w którym lęk ustępuje, a zdrowie zostaje potwierdzone. Nowa edycja akcji stawia na lekkość, humor i autentyczne historie.
O autorze
1 min czytania 2025-10-24

„Dzień na U” to inicjatywa Fundacji Rak’n’Roll, która ma pokazywać, że nie ma nic ważniejszego niż profilaktyka. Jej twórcy zachęcają pracowników, aby nie odkładali badań na później w obawie przed rosnącą liczbą obowiązków, a pracodawców do tego, aby zaplanowali dla swojego zespołu czas na dbanie o zdrowie.

Tegoroczna odsłona kampanii została zaprojektowana wokół chwili, w której z naszych ust pada charakterystyczne „Uuu…”. Mowa o symbolicznym odgłosie ulgi, który pojawia się, gdy odkładane badania profilaktyczne w końcu zostają wykonane.

– Wyniki badań opinii i wiele lat naszych doświadczeń w prowadzeniu komunikacji profilaktycznej pokazują, że jako społeczeństwo nie chcemy być profilaktycznie straszeni rakiem. Zwrócenie uwagi na potwierdzenie zdrowia – korzyść ze zrobienia badania, zmienia perspektywę – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fundacja podkreśla, że w czasach ciągłego napięcia, dbanie o zdrowie nie powinno być kolejnym stresorem, a wielu z nas często o tym zapomina, odkładając wizytę lekarską w nieskończoność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Znane twarze zachęcają do badań

W tegorocznej edycji kampanii nie zabrakło znanych i lubianych. Do grona ambasadorów dołączyli m.in. Mery Spolsky, Wojtek Łozowski, Michał Żebrowski i Aleksandra Domańska. Każdy z nich pokazuje takie momenty codziennego życia, w których nie brakuje napięcia. Zaraz potem następuje jednak charakterystyczne „Uuu…” jako symbol ulgi i przełamania strachu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cała kampania została zrealizowana z przymrużeniem oka – w tonie humorystycznym, pogodnym i z dystansem, a jej kluczowym elementem jest spot wideo.

Partnerami kampanii „Dzień na U” są La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden. Działania zostały przeprowadzone przy wsparciu zespołów DDB Warszawa, Papaya Films, PHD, DRUM, Big Picture oraz Lettly.

Ulga zamiast lęku

Tegoroczna, siódma odsłona działań Fundacji Rak’n’Roll pokazuje, jak wiele daje przeniesienie ciężaru z uczucia strachu na uczucie ulgi. Każde z nich bez wątpienia towarzyszy osobom czekającym na wyniki badań, jednak dzięki odrobinie humoru i zaangażowaniu celebrytów, możliwe stało się zwrócenie uwagi odbiorców kampanii na to, jak działać, zamiast jak odkładać w czasie to, co najważniejsze.

PS „Dzień na U”: Fundacja Rak’n’Roll apeluje do kandydatów na prezydenta o wprowadzenie dnia wolnego przeznaczonego na badania zdrowotne