TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Virtual Reality w branży nieruchomości

Virtual Reality w branży nieruchomości
Jest kilka segmentów rynkowych, w których technologia Virtual Reality rozwija się niezwykle dynamicznie. Jednym z nich, z całą pewnością, jest real estate. Szeroko pojęty branża mieszkaniowa, developerska.
O autorze
2 min czytania 2017-03-08

zdjęcie główne: MiamiHerald

W zasadzie wszyscy analitycy są zgodni – Virtual Reality nie tylko zmienia, ale rewolucjonizuje ten rynek. Analitycy z Goldman Sachs w Raporcie „Profiles in innovation Virtual & Augmented Reality” szacują wartość produktów i usług w tym segmencie na kwotę 3 biliony $. Według serwisu Internet Retailer liczba osób korzystających z wirtualnych wizyt w danym lokalu i finalizacji w postaci transakcji finansowej przekroczy w 2020 roku miliard.

Virtual Reality w branży retail wykorzystywane jest praktycznie od kilku dobry lat. Podstawowe zastosowanie, to przede wszystkim wirtualna prezentacja mieszkania, lokalu handlowego oraz wirtualna wizyta. W dowolnym czasie, z dowolnego miejsca na świecie. Według Goldman Sachs na całym świecie zarejestrowanych jest około 3-4 miliony agentów pośredniczących czy bezpośrednio sprzedających różnego rodzaju nieruchomości. Część firm już wyposażyła ich w sprzęt VR. Pozostała część, w dobie intensywnej konkurencji, będzie to robić w najbliższych latach. Szacuje się, że do 2020 roku około 150 tysięcy agentów będzie sprzedawało mieszkania wyłącznie z użyciem technologii VR. Ich liczba będzie się zwiększała w tempie 10 proc. rocznie. Wirtualna prezentacja czy wirtualna wizyta jest szybka, efektywna. Dużo bardziej optymalna finansowo niż działania w realu. Ciekawy przykład to projekt firmy The Matthew Hood Real Estate Group z grupy Sotheby’s International Realty. Do tworzenia wirtualnej wycieczki po danym lokalu mieszkaniowym firma wykorzystywała początkowo 10 kamer Go Pro. Aktualnie, filmy 360 tworzone są z użyciem Samsung Gear VR. Dodajmy, że wirtualne wizyty dotyczą luksusowych mieszkań w Nowym Jorku i Los Angeles. Przykładowe filmy video ilustrujące ten projekt i jego założenie dostępne są pod linkiem.

Zestaw Virtual Reality w połączeniu z aplikacją na smartfonie oferuje potencjalnym klientom nieograniczone możliwości. Wirtualna wizyta pozwala na dokładne obejrzenie mieszkania, wszystkich jego zakamarków, ale także najbliższego otoczenia. Filmy VR pokazują czasem więcej detali niż jesteśmy w stanie zauważyć w trakcie tradycyjnej wizji lokalnej. Wymienić można jeszcze szereg innych funkcjonalności, między innymi:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Pokazanie w sposób niezwykle realistyczny aktualnego wnętrza oraz zaplanowanie dowolnej aranżacji, zgodnie z naszymi preferencjami czy potrzebami,
  • Pokazanie wnętrza i najbliższego otoczenia w różnych porach dnia czy nocy, pomocne jest w doborze elementów wyposażenia, kolorystyki ścian,

Zastosowania wirtualnej rzeczywistości w branży nieruchomości to trend, który będzie się stale rozwijał. Producenci mocno zacierają ręce. Szacuje się, że przychody ze sprzedaży sprzętu i akcesoriów dedykowanych branży real estate przekroczą bilion $ w już roku 2018. Kierunek rynku jest więc określony, a gra będzie się toczyć o wysoką stawkę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się