W ramach zobowiązania do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do roku 2040, Visa ogłosiła dołączenie do The Climate Pledge, inicjatywy powołanej do życia wspólnie przez Amazon i organizację Global Optimism. Visa stała się także nowym członkiem Climate Business Network, inicjatywy World Wildlife Fund (WWF), mającej na celu przyspieszenie działań na rzecz zeroemisyjnej przyszłości. Zobowiązanie Visa do osiągnięcia zerowej emisyjności netto wpisuje się w standardy i definicje zyskujące powszechne uznanie na świecie i obejmować będzie współpracę z dostawcami nad znaczącym ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych będących pochodną wytwarzania dóbr i usług kupowanych przez Visa. Ponadto, poprzez swoje uczestnictwo w inicjatywie Science Based Target, Visa podjęła się wyznaczenia celów klimatycznych w oparciu o wiedzę naukową, mających utrzymać wzrost temperatury na świecie w granicach 1,5 stopnia Celsjusza. Te działania wpisują się w dotychczasową przewodnią rolę Visa w działaniach na rzecz zrównoważonego wpływu na środowisko, która zaowocowała między innymi całkowitym przejściem na energię odnawialną w 2020 r.
Wspieranie zrównoważonego handlu
Zobacz również
Visa zwiększa zasięg oddziaływania swoich inicjatyw wspierając zrównoważony handel i przechodzenie na gospodarkę niskoemisyjną poprzez wykorzystanie swoich produktów, usług, sieci, danych, marki oraz specjalistycznej wiedzy w dziedzinie płatności. Visa ogłosiła swoją współpracę z Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL). Partnerzy wspólnie skupią się na tym, jak przybliżyć nadejście zrównoważonej przyszłości poprzez nowe zastosowania sieci Visa i zdolności firmy w obszarze elektronicznych płatności. Rezultaty współpracy spodziewane są w lecie 2021 roku.
Współpraca Visa z CISL stanowi uzupełnienie innych działań firmy zmierzających do urzeczywistnienia wizji niskoemisyjnej przyszłości, w tym:
- Partnerstw umożliwiających wprowadzenie zrównoważonych kart płatniczych i rachunków
- Globalnych inicjatyw wspierających zrównoważone zachowania konsumentów w obszarze mobilności i podróży
- Pozyskiwania wiedzy wspierającej interesariuszy branży handlowej w zrozumieniu barier i zachęt wpływających na wybory konsumentów w obszarze zrównoważonego stylu życia
- Wykorzystania platform marki do inspirowania milionów konsumentów do prowadzenia zrównoważonego stylu życia
Nowe cele i działania Visa wspierające zrównoważony handel oparte są na szeroko uznanych osiągnięciach Visa w obszarze działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, o czym świadczy obecność Visa w tak prestiżowych indeksach i rankingach jak Dow Jones Sustainability North American Index, America’s Most Responsible Companies, 100 Best Corporate Citizens i 100 Most Just Companies.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing