18 października br. odbyło się rozdanie nagród w ramach tegorocznej edycji konkursu Golden Drum 2019. Polskie agencje otrzymały 21 nominacji, a ostatecznie przyznano im 11 nagród.
Prestiżowe Grand Prix w kategorii Print trafiło w ręce agencji VMLY&R za kampanię „Ostatni Twój Weekend”. Agencja otrzymała za ten projekt również dwie statuetki Silver Drum w kategoriach Social Good (Profit social good) i Content (Native Advertising, Brand Integration, Sponsorships & Co-Promotions).
Zobacz również
Uprzednio VMLY&R za tę kampanię otrzymało jako pierwsza agencja z Polski Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change w tegorocznej edycji Cannes Lions.
Kolejną agencją, która została doceniona podczas Golden Drum 2019 jest Change Serviceplan. Nagrodę Golden Drum w kategorii Craft (Best Direction) agencja otrzymała za kampanię serwisu dla graczy online G2A.com. Za ten projekt firma zdobyła także dwie statuetki Silver Drum w kategoriach Craft (Best Cinematography) i Film (Retil & Plublic services).
Nagrodę Golden Drum otrzymała też agencja DDB Warsaw w kategorii OOH (Retail & Public Services) za kampanię zrealizowaną dla McDonald’s Polska, w ramach której na placu Zamkowym w Lublinie umieszczono wielką śnieżną kulę z restauracją marki w środku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Trzy nagrody wpadły też w ręce agencji Digitas Poland za kampanię „Facing emotions” dla marki Huawei – Golden Drum w kategorii Digital & Mobile (Interactive tools and other digital solutions) oraz dwie statuetki Silver Drum w kategoriach Craft (Best use of technology) i Audio (Social good).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Statuetkę Silver Drum w kategorii OOH (Food & Drink) otrzymała też agencja Gong Gliwice za akcję „Winda”, zrealizowaną dla marki Tyskie.
W tegorocznej edycji Golden Drum 2019 najwięcej nagród otrzymała agencja McCann Worldgroup – w tym m.in. statuetkę Golden Net dla najlepszej sieciowej agencji.
Łącznie przyznano 9 nagród Grand Prix, 37 statuetek Golden Drum i 62 Silver Drum.