VII edycję badania zrealizował PRESS-SERVICE Monitoring Mediów we współpracy z miesięcznikiem „Press”.
Badanie dotyczyło okresu od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014, a na jego potrzeby przeanalizowano niemal 1,5 mln materiałów z prasy i internetu dotyczących stu marek z dziesięciu sektorów gospodarki. Pięć najczęściej wzmiankowanych w prasie marek z każdej z branż poddano analizie jakościowej. Volkswagen, prócz tego, że był najbardziej medialny, uzyskał też najkorzystniejszy stosunek publikacji pozytywnych do neutralnych i negatywnych. Zdobył też najwięcej punktów za zasięg materiałów.
Zobacz również
Ranking branży motoryzacyjnej – Top Marka 2014
VW wyprzedził jedyną w pierwszej piątce markę premium – Mercedesa. Duża część publikacji odnosiła się do najpopularniejszego modelu w stajni koncernu – Golfa. Spekulacje dotyczyły także prezentacji nowego Passata oraz odświeżonego Polo, przy okazji którego przedstawiono również super oszczędny silnik, który miałby spalać niecały litr na sto kilometrów. Nie bez echa przeszły też istotne społecznie nowości korporacyjne Volkswagena, który ogłosił otwarcie w Polsce nowej fabryki. Wyjeżdżać z niej będą nowe Craftery, a zarówno spekulacje, jak i samo ogłoszenie decyzji mocno wpłynęło na medialność marki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W przypadku Mercedesa komunikacja poszła w kierunku flagowych produktów – prezentacji nowej Klasy S oraz modelu CLA. Z kolei Ford koncentrował się na promocji Fiesty, Mondeo i Focusa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W czołówce znalazły się także Fiat i Renault, które wyprzedziły pod względem liczby publikacji między innymi Opla, BMW, Audi, Toyotę czy Skodę. Publikacje o Renault i Mercedesie w poważnej części związane były z występami teamów Formuły 1, a Forda i Volkswagena – z rywalizacją rajdową.
Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W internecie podstawą badania był monitoring prawie 5 milionów źródeł.