W 2019 roku wartość reklamy cyfrowej w Europie przekroczyła 64 miliardy euro

Internet z roku na rok umacnia swoją pozycję w europejskim torcie reklamowym. Według badania AdEx Benchmark reklama online zanotowała w 2020 roku wzrost o 12,3% na rynku europejskim, a jej wartość wyniosła 64,8 mld euro.
O autorze
1 min czytania 2020-06-08

Badanie AdEx Benchmark jest podstawowym przewodnikiem po europejskim rynku reklamy cyfrowej, obejmującym 28 państw. W 2019 r. na 21 rynkach odnotowano dwucyfrowy wzrost rok do roku.

Wideo, które odnotowało wzrost o prawie 30%, osiągając wartość prawie 10 miliardów euro, jest napędzane przez reklamę out-stream, która odnotowała indeks na poziomie 36%. Na niektórych rynkach out-stream odnotował wzrost o ponad 40%, na przykład w Finlandii, Grecji i Wielkiej Brytanii. Social wypracował wzrost o 25,6% rok do roku, przy dwucyfrowym wzroście na wszystkich dwudziestu ośmiu rynkach. Search pozostaje największym segmentem reklamy internetowej pod względem przychodów, ze wzrostem o 11,8% i wartością rynkową sięgającą 28 mld euro. Łączne wydatki na reklamy mobilne wzrosły o 24,9%, przekraczając w 2019 r. wartość 30 mld euro, co stanowi prawie połowę (47%) wszystkich wydatków na reklamę cyfrową w Europie.

– Reklama cyfrowa od lat jest głównym segmentem europejskiego rynku reklamy, a jej udział nadal będzie się zwiększał. Ten trend mocno umacnia się w Polsce, co potwierdzają również wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx – w 2019 roku wydatki na reklamę online wyniosły na naszym rynku prawie 5 mld zł. Oznacza to wzrost nakładów o prawie 500 mln zł względem roku wcześniejszego. Jestem przekonany, że reklama on-line nie tylko najmniej ucierpi w wyniku recesji, wywołanej pandemią COVID-19, ale również odegra kluczową rolę w wychodzeniu z kryzysu – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Podobnie jak w 2018, największe indeksy wzrostu zanotowano w regionie CEE:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Serbia – 28,4%
  • Ukraina – 28%
  • Białoruś – 25,2%
  • Chorwacja – 22,3%
  • Turcja – 19,1%

Ranking 10 krajów o największej wartości rynku:

  • Wielka Brytania – 21,4 mld euro
  • Niemcy – 9,4 mld euro
  • Francja – 6,1 mld euro
  • Rosja – 4,9 mld euro
  • Włochy – 3,2 mld euro
  • Hiszpania – 3,2 mld euro
  • Szwecja – 2,3 mld euro
  • Holandia – 2,3 mld euro
  • Szwajcaria – 1,8 mld euro
  • Norwegia – 1,3 mld euro

Badanie AdEx Benchmark dostępne jest tutaj.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się