Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

W duchu ESG: Kuchnia Vikinga i Too Good To Go walczą z marnowaniem jedzenia

W duchu ESG: Kuchnia Vikinga i Too Good To Go walczą z marnowaniem jedzenia
Catering dietetyczny w walce z kryzysem klimatycznym? Kuchnia Vikinga udowadnia, że to możliwe i dołącza do aplikacji Too Good To Go. Oferuje Paczki Niespodzianki, czyli pełnowartościowe posiłki w atrakcyjnych cenach. To nie tylko korzyść dla konsumentów, ale i realne działanie w obszarze ESG – ograniczanie marnowania jedzenia i emisji CO₂.
O autorze
1 min czytania 2025-09-10

W Polsce catering dietetyczny rozwija się w błyskawicznym tempie – każdego dnia powstają tysiące posiłków, a wraz z nimi… rośnie ryzyko nadwyżek. Kuchnia Vikinga znalazła na to odpowiedź, wchodząc do aplikacji Too Good To Go. Dzięki współpracy pełnowartościowe dania, które z różnych powodów nie trafiły do sprzedaży, można kupić w formie Paczek Niespodzianek w znacząco niższej cenie.

Rozwiązanie wpisuje się w trend „green by design” – zamiast marnować jedzenie, marka udostępnia je konsumentom, redukując emisję CO₂ i wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego.

– Nawet przy precyzyjnym planowaniu zdarzają się nadwyżki. Dzięki Too Good To Go możemy udostępnić je zaangażowanym konsumentom na niespotykaną dotychczas skalę. To rozwiązanie korzystne i dla nas, dla fanów naszych diet i dla środowiska – podkreśla Maciej Niemyjski, Dyrektor Marketingu Kuchni Vikinga.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Too Good To Go działa w duchu eko

Efekty współpracy widać od pierwszych dni akcji, a sprzedaż Paczek Niespodzianek z daniami od Kuchni Vikinga pobiła dotychczasowe rekordy zamówień. To nie pierwszy raz, kiedy platforma Too Good To Go zwraca uwagę konsumentów na problem marnowania jedzenia i rezultaty takich zachowań. Pod koniec 2024 roku marka opublikowała raport „Święta, święta… i do kosza”, według którego aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To w sumie aż 61,7 tys. ton, czyli 1,6 kg na osobę.

W publikacji zachęcano do rozdzielania przygotowanych dań na mniejsze porcje i zamrożenia ich na później, a także do wykorzystania resztek do przygotowania nowych potraw, takich jak sałatki, zupy czy zapiekanki. Ponadto autorzy przypominali, że poświąteczny nadmiar jedzenia, oprócz przekazania bliskim, można zanieść do specjalnie zaprojektowanych jadłodzielni i lodówek społecznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najnowsza współpraca Too Good To Go i Kuchni Vikinga wyraźnie pokazuje, że ESG w branży spożywczej to nie tylko raporty, ale realne działania, które przyciągają świadomych konsumentów i dają markom przewagę konkurencyjną.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Dlaczego ESG nie działa wewnątrz firm? Bo pracownicy nie czują, że ich to dotyczy