Pozostałe podsumowania roku 2022 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2022 dla marki Empik Go opowiada Beata Nowalska, growth manager, Empik Go.
Największy sukces w 2022 roku
Kampania Empik Go „Nawet jak nie masz czasu na książkę, to go masz” na YouTubie. Dzięki niej zrobiliśmy historycznie najlepszą akwizycję w lipcu i odbiliśmy się „w pięknym stylu” po wymagającej pierwszej połowie roku.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2022 roku
Nie będę tu zapewne oryginalna: 24 lutego 2022 r. Wszystkie usługi subskrypcyjne w Polsce od wybuchu wojny w Ukrainie mierzą się z wieloma wyzwaniami.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
3 najciekawsze akcje w 2022 roku
Akwizycyjnie za największy w mijającym roku sukces uważam zasięgową kampanię na YouTubie, o której wspomniałam na początku. Było to dla nas z jednej strony nowe otwarcie komunikacyjne, bo od launchu usługi nie mówiliśmy tak naprawdę do konsumentów „kim jesteśmy”. Z drugiej zaś, oczywiście próba pozyskania dużej bazy nowych abonentów. W tej kampanii zależało nam, by stworzyć nowy język dla marki i pokazać się nowej grupie. Udało się! W lipcu pozyskaliśmy kilkadziesiąt tysięcy nowych użytkowników do aplikacji Empik Go.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na wyróżnienie w 2022 r. zasługuje też nasz projekt content marketingowy: podcast stworzony z okazji startu HBO Max i premiery serialu ODWILŻ w reż. Xawerego Żuławskiego. Podcast oryginalny Empik Go, do którego zaprosiliśmy najpopularniejszych podcasterów true crime w Polsce (Marcina Myszkę i Justynę Mazur), wspierał kampanię promocyjną HBO Max i zdobył Kreaturę w kategorii „Podcast szyty na miarę”.
I „Mierzeja”! Thriller audio napisany dla nas przez Zygmunta i Wojtka Miłoszewskich doczekał się najszerszej kampanii marketingowej w 2022 r., w ramach której postanowiliśmy trochę zaszaleć kreatywnie, np. wydać dedykowaną serialowi gazetę MIERZEJA NEWS i pojechać z nią na Hel, gdzie toczy się akcja serialu audio. Partnerem strategicznym „Mierzei” została ŠKODA Polska.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Kampania „Nawet jak nie masz czasu na książkę, to go masz” na YouTubie była chyba dla nas największym zaskoczeniem. Włożyliśmy w nią masę pracy. Byliśmy pewni efektów wizerunkowych, ale nie spodziewaliśmy się, że YouTube wykręci nam też akwizycję.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku
Digital, chociaż punktowo i kreatywnie z najważniejszymi produkcjami wychodzimy też do offline’u.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2023 roku
W każdym roku testujemy nowe kanały, target grupy i systematycznie uczymy się naszych użytkowników. Staramy się obserwować trendy i na nie odpowiadać. Może jeszcze niewiele osób o tym wie, ale mamy nawet konto na popularnej ostatnio platformie socialowej – BeReal.
W przyszłym roku planujemy powtórzyć działania, które wygenerowały sukcesy w 2022 r., ale też elastycznie reagować na trendy i testować nowe rozwiązania. Z pewnością chcemy w dalszym ciągu kreatywnie wykorzystywać potencjał Grupy Empik, zarówno empik.com, jak i ponad 300 salonów, które mamy w całej Polsce.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
TikTok i UGC. 🙂 Na pierwszy rzut oka zwykłe, niewymuskane materiały wideo nagrywane i generowane przez użytkowników. To – wydaje mi się – świeży i ciekawy trend, który w najbliższych latach może odmienić oblicze wielu kampanii.
Budżet na działania digitalowe
Działania digitalowe stanowią 70% naszego budżetu i nic się w 2023 r. nie zmienia.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Marketing w Polsce ma się całkiem nieźle, pomimo galopującej inflacji i kryzysu geopolitycznego. Kampania marki YES, która w 2022 zdobywa kolejne nagrody, mówi jedno: potrzebujemy pomysłowych i mądrych kampanii, bazujących na autentycznych insightach.
3 najważniejsze cele i plany na 2023 rok
Kontynuujemy założoną strategię, ale na pewno w 2023 r. chcemy mocniej wejść w segment e-czytelnika i pokazać się jako platforma z dużą bazą e-booków. Dodatkowo, w połowie roku planujemy coś ekstra dla autorów.