Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2021 dla marki Furgonetka opowiada Marta Gaińska, operations manager, Furgonetka.
Podsumowanie 2021 rok pod kątem marketingowym
Rok 2021 był bardzo dynamiczny, pełen wyzwań i zmian. Wiele procesów marketingowych musieliśmy ułożyć na nowo, zarówno związanych z organizacją pracy w zespole, jak i prowadzeniem kampanii. W połowie roku całkowicie zrezygnowaliśmy z emisji reklam telewizyjnych i radiowych, a budżet przeznaczyliśmy na działania w internecie. To był dla nas odważny krok, ale też bardzo istotny. Jego realizacja utwierdziła nas w przekonaniu, że w naszej branży najważniejsze są działania nastawione na konwersje, np. nadawanie przesyłek, rejestracje w serwisie Furgonetka.pl i pobrania aplikacji mobilnych. Nasze dane pokazują, że pomimo odejścia od działań stricte wizerunkowych, uzyskaliśmy świadomość wspomaganą marki na poziomie 55%.
Podsumowując, rok 2021 kończymy usatysfakcjonowani, z głowami pełnymi pomysłów, ale przede wszystkim z przygotowanym planem na kolejne lata.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najważniejsze cele i plany na 2022 rok
2022 r. ma być dla nas rokiem pod hasłem „precyzja i automatyzacja”. Wierzymy, że tylko na podstawie rzetelnej analizy danych można podejmować korzystne biznesowo decyzje. Dlatego też położymy jeszcze silniejszy nacisk na mierzenie wszystkich możliwych wskaźników i zależności między nimi. Uzupełnieniem podejścia data-driven marketingu będzie automatyzacja procesów prowadzenia kampanii, komunikacji z klientami, ale też obsługi klienta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Planujemy jeszcze silniej rozwijać działania performance i częściej wykorzystywać model programmatic buying. Z pewnością będziemy chcieli próbować wszelkiego rodzaju innowacyjnych rozwiązań. Pierwszym krokiem jest aplikacja AR (augmented reality), służąca wizualizacji automatów paczkowych w wybranym miejscu i zgłaszaniu lokalizacji, którą uruchomiliśmy w grudniu 2021 r. Jest ona dodatkowo wspierana przez AI, która dzięki nauczaniu maszynowemu pozwala oszacować potencjał biznesowy danej lokalizacji. Jesteśmy na bieżąco z obecnymi trendami technologicznymi na rynku i chętnie będziemy wdrażać nowe narzędzia.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
To są te trendy, w które sami mocno wierzymy, czyli podejście 360 stopni do wszystkiego, co robimy – automatyzacja, dane, user experience. Wśród tych trzech obszarów można znaleźć wspólny mianownik – sztuczną inteligencję. Celem na 2022 r. jest jak najszybsze i precyzyjnie odpowiadanie na potrzeby potencjalnego klienta, przy jednoczesnym dbaniu o nieinwazyjny przekaz. Wymaga to zarówno zaawansowanej technologii, analizy, jak i umiejętności kreatywnych.
Budżet na działania digitalowe
Na działania w internecie przeznaczymy większość naszego budżetu reklamowego w 2022 r. Chcemy jednak podejść bardzo elastycznie do wydatków na poszczególne kanały online. Zamierzamy na bieżąco badać, które źródła przynoszą nam najwyższej jakości ruch oraz konwersje i inwestować w nie, dopóki będą opłacalne.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Marketing w Polsce ma się świetnie. Widać, że marketerzy śledzą rynek konsumentów, bacznie obserwują ich potrzeby i dostosowują swoje działania do zachodzących zmian. Wszyscy jesteśmy świadkami digitalowej transformacji, dlatego tak ważne jest, żeby odnaleźć się w nowej rzeczywistości.