Zanieczyszczone powietrze to jeden z największych problemów nie tylko Warszawy, ale również innych miast w Polsce i w Europie. Był już billboard marki Aviva pochłaniający smog, a teraz… chodnik!
Jak on dokładnie działa? Specjalne płyty chodnikowe w technologii TXACTIVE, które zostały zamontowane na odcinku o powierzchni 350 mkw. na ul. Towarowej – tuż przy Rondzie Daszyńskiego – mogą pomóc w trudnej walce z pyłem i spalinami. Specjalny beton z domieszką tlenku tytanu, dzięki promieniom słonecznym wykorzystuje zjawisko fotokatalizy. Na jego powierzchni dochodzi do redukcji szkodliwych substancji (w szczególności dwutlenku azotu), które w dalszym procesie rozkładają się na nieszkodliwe związki i wraz z wodą deszczową odpływają do gleby.
Zobacz również
Jak pokazują badania, chodnik wybudowany przy Rondzie Daszyńskiego przynosi już pierwsze efekty – stężenie szkodliwych substancji w tym miejscu obniżyło się o około 30%. Znaczna poprawa powietrza została zaobserwowana również na wysokości 50 cm od podłoża, co jest szczególnie istotne dla zdrowia małych dzieci.
Pozytywne testy pierwszego chodnika pochłaniającego smog wypadły na tyle dobrze, że w planach firmy Skanska jest budowa kolejnych chodników z wykorzystaniem tej technologii.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W trosce o zdrowszą przyszłość znani Polacy zaangażowali się w kampanię antysmogową „Pierwsza Doba bez Smogu”, której organizatorami której są Global Compact Network Poland oraz Grupa Walk. Akcja ma być impulsem do wzbudzenia zainteresowania i działania.
PS2
Mysłowice, Jarosław, Turek, Głogów czy Starogard Gdański – to tylko kilka z 50 miejscowości, w których eurobank zainstalował kolejne czujniki smogu w swoich placówkach w ramach 2. edycji kampanii #BezSmogu, mającej na celu walkę ze smogiem.
PS3
W ramach kampanii „Mogę! #ZatrzymaćSMOG”, realizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, na ulice Katowic wyjechał wyjątkowy, antysmogowy tramwaj.
PS4
Na pierwszy rzut oka nowy spot Greenpeace wygląda jak kolejna świąteczna reklama. Dopiero na końcu wychodzi na jaw, jaki problem tak naprawdę poruszał film – zanieczyszczonego powietrza.