Przy Placu Unii Lubelskiej w Warszawie pojawił się nowy, w pełni zautomatyzowany format kiosku. Nie znajdziemy tam kioskarza, zaś za zakupy zapłacimy kartą bądź też BLIK-iem.
– Sprzedaż jest możliwa 24h na dobę, a sama transakcja zakupowa zajmuje kilkanaście sekund. Wystarczy wybrać produkty oraz zrealizować płatność w formie bezgotówkowej, na dedykowanym terminalu płatniczym. Kiosk samoobsługowy ma dwie ściany przeznaczone do sprzedaży. Na każdej ze ścian zainstalowano osobny terminal płatniczy, tak by maksymalnie usprawnić sprzedaż – wyjaśnia Tomasz Iwanicki, kierownik działu rozwoju i utrzymania sieci RUCH S.A.
Zobacz również
Kiosk samoobsługowy jest przystosowany do sprzedaży ponad 175 artykułów spożywczych oraz niespożywczych, w tym m.in. świeżo mielonej kawy oraz herbaty, przekąsek, słodyczy i napojów oraz ciekawej oferty produktów z kategorii higienicznej.
W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną, przy automacie do parzenia kawy zamontowany został dozownik z płynem dezynfekcyjnym, sam kiosk również będzie regularnie dezynfekowany.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jak zapowiedzieli przedstawiciele firmy Ruch, w planach jest stworzenie kolejnych tego typu punktów. Na tę chwilę jednak szczegóły nie są znane.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pełen najnowszych technologii, interaktywny sklep koncepcyjny marki Burberry pojawił się niedawno w Shenzhen. Jest on efektem współpracy brytyjskiego domu mody z firmą technologiczną Tencent.
PS2
30 sierpnia 2018 roku w Poznaniu eobuwie.pl otworzyło sklep w innowacyjnym formacie. Klienci, zamiast oglądać towar na półkach, mogą przejrzeć ofertę na tabletach zamieszczonych w sklepie lub własnych urządzeniach mobilnych, a następnie zamówić interesujący ich produkt.
PS3
W 2018 roku Żabka zaprezentowała „Sklep jutra”, który wykorzystuje szereg rozwiązań, dotyczących zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów i doświadczenia klienta.
PS4
Już teraz nie trzeba wychodzić kilka razy z przymierzalni po inny rozmiar ubrania czy pasujący dodatek. W salonie Nike w Galerii Wroclavia możemy znaleźć interaktywne lustro, które pozwala wchodzić w interakcje z klientami.