1. Mateusz Worotyński, Co-founder PushPushGo
2. Bartosz Ozdoba, Owner & Founder, Pushango.com
Zobacz inne odcinki cyklu Encyklopedia Marketingu >
Zobacz również
Web push
[Mateusz Worotyński:] Web push to najmłodsza forma marketingu bezpośredniego (powszechnie dostępna od kwietnia 2015 r.) zapewniająca komunikację 1 do 1 z subskrybentem nawet, gdy znajduje się on na innej stronie internetowej lub ma wyłączoną przeglądarkę.
Ten nowy kanał komunikacji powstał dzięki rozwojowi standardu HTML5, który przyczynił się m.in. do wprowadzenia funkcjonalności Notification w wiodących przeglądarkach internetowych. Obecnie jest on dostępny zarówno na platformach mobilnych jak i desktopowych, na przeglądarki Google Chrome, Firefox, Opera oraz Safari, dając globalny zasięg ponad 80% użytkowników internetu.
Jak działają notyfikacje web push?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Powiadomienia web push to małe prostokątne komunikaty, które są wyświetlane odbiorcy w rogu ekranu komputera lub telefonu, po tym gdy zapisze się on na subskrypcję poprzez formularz zapisu na danej stronie internetowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każda notyfikacja zawiera link, po kliknięciu którego odbiorca przechodzi na daną stronę docelową i krótką informację zawierającą call-to-action.
Powiadomienie można dowolnie spersonalizować dodając logo lub zdjęcie produktu.
Zawiera ono do 30 znaków tytułu i do 40 znaków głównego komunikatu, co ułatwia przeczytanie go za jednym spojrzeniem.
Notyfikacje web push uznawane są za jedną z najbardziej angażujących form marketingu bezpośredniego, ponieważ powiadomienie, które nie zostało kliknięte, znika dopiero po kilku sekundach, wyświetlając się odbiorcy przez cały czas i skłaniając do podjęcia działania.
Jednocześnie komunikaty web push cieszą się wysoką dostarczalnością, gdyż nie podlegają działaniu filtrów antyspamowych, ani wtyczek ograniczających wyświetlanie reklam jak np. Adblock.
Wyświetlanie formularza zapisu na notyfikacje oraz wysyłanie samych komunikatów web push wymaga jedynie wklejenia dodatkowej linijki kodu w kodzie źródłowym danej strony.
Notyfikacje web push a permission marketing
Platformy do wysyłki notyfikacji web push opierają swoje działanie na funkcjonalnościach przeglądarek internetowych, podczas zapisu na subskrypcję nie jest potrzebny adres e-mail, ani żadne inne dane odbiorcy. Ułatwia to pracę web push marketerom, którzy nie przechowują danych subskrybentów i nie muszą ich zgłaszać, np. do GIODO.
Sam zapis na subskrypcję powiadomień wymaga zgody ze strony odbiorcy i może być w każdym momencie odwołany z poziomu przeglądarki, co rozwiązuje częsty problem braku linków wypisu w wiadomościach e-mail będących spamem. Prowadzenie działań web push zawsze wiąże się więc z pełnym przestrzeganiem zasad permission marketingu.
Skuteczność kampanii web push
Web push jest technologią dopiero od niedawna dostępną na rynku usług e-marketingowych, dlatego brakuje jeszcze danych porównawczych, jeśli chodzi o wskaźniki skuteczności, które byłyby podawane przez niezależne instytucje badawcze.
Autor definicji:
Mateusz Worotyński
Co-founder PushPushGo, polskiej platformy służącej do tworzenia, targetowania oraz wysyłki spersonalizowanych komunikatów web push dedykowanych dla sektora ecommerce.
—
[Bartosz Ozdoba:] Web Push – to innowacyjna technologia komunikacji za pośrednictwem przeglądarek internetowych, dzięki którym możliwe jest wysłanie wiadomości bezpośrednio na pulpit lub urządzenie mobilne, bez konieczności posiadania adresu e-mail lub innych danych subskrybenta. Wystarczy jedno kliknięcie w oknie przeglądarki, aby użytkownik będąc na naszej stronie mógł otrzymywać wiadomości nawet już po jej opuszczeniu.
Szybko i skutecznie
Push Message Marketing staje się więc zupełnie nowym kanałem dotarcia tuż obok e-mail marketingu i sms marketingu. Pierwsze dane pochodzące z rynku wskazują, iż wykorzystanie wiadomości web push pozwala osiągnąć zaskakująco wysoką skuteczność, nie tylko zwiększając zyski w e-commerce, ale również poprawiając wizerunek marki. Wiadomości web push są odbierane przez subskrybentów już po kilku sekundach, co również stanowi duży atut tej formy komunikacji.
Autor definicji:
Bartosz Ozdoba
Owner & Founder, Pushango.com
Zobacz inne odcinki cyklu Encyklopedia Marketingu >