Wymiana walut potrzebuje edukacji
Jak pokazują badania, Polacy chętnie robią zakupy przez internet, ale wciąż mają obawy przed korzystaniem z finansowych rozwiązań dostępnych on-line. To dlatego Walutomat, lider w branży wymiany walut, postanowił rozpocząć kampanię edukacyjną. – Wymiana walut w sieci jest równie prosta jak zakupy w sklepie internetowym, do tego bezpieczna i korzystniejsza finansowo w porównaniu do ofert kantorów czy banków. Nowa platforma Kurs Wymiany obala mit, że finanse są skomplikowane – wyjaśnia Magdalena Gołębiewska, Marketing Manager serwisu Walutomat.pl.
Teoria nie musi być nudna
Przygotowane we współpracy z MOSQI.TO materiały edukacyjne mają lekką i przystępną formę. Twórcy serwisu chcieli pokazać, że poznawanie świata walut nie musi być nudne i trudne. Stąd w zabawny sposób na filmikach wideo można zobaczyć, dlaczego zwykły kantor nie jest wart funta kłaków, dlaczego nikt nie kocha Franka i czym charakteryzuje się prowizja kredytus ukrytus.
Zobacz również
– Odbiorcy platformy to wszyscy, którzy wymieniają waluty i szukają najlepszych ofert. Wyszliśmy więc z założenia, że w edukacji najbardziej skuteczne będzie przywołanie najczęstszych problemów, które pojawiają się podczas korzystania z tradycyjnego kantoru – mówi Tomasz Soluch, Art Director w MOSQI.TO. – Opracowując scenariusze, przyjęliśmy, że teoria nie musi być nudna – wystarczy ją odpowiednio opakować – animacje bazują na prostych grach słownych związanych z wymianą i kursem.
W animacjach MOSQI.TO pojawiają się sympatyczni, bliscy użytkownikom Walutomatu bohaterowie: poznajemy Halinę ze Świnoujścia i Henryka z Ustrzyk Dolnych, którzy w środku Polski wymieniają złotówki na dolary, Mariusza Mrówkę, który przeprowadza sondę uliczną na temat spreadu czy doktora Janusza, który całe życie poświęcił szukaniu prowizji.
Kurs można odbyć tutaj.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing